נבחרו עשרת הפיתוחים המובילים לשנת 2022 שהוצגו בתערוכה החקלאית אגרומשוב!

19 ספט 2022 המחברת/ת:
ביפרי אגרו ביפרי אגרו צילום: אגרומשוב

עשרות חידושים ופיתוחים פורצי דרך, שעתידים לשנות את עתיד החקלאות, הוצגו במסגרת תערוכת אגרומשוב 2022 - האירוע החקלאי המוביל בישראל, שנערך בבנייני האומה בירושלים.

צוות מקצועי בחר את עשרת הפיתוחים המובילים לשנת 2022 שהוצגו בתערוכה: מגדר סולארית חכמה, דרך פירות וירקות חדשים ועד מהפכת הטרקטורים וצמחי הווניל לגידול ביתי.

גדר סולארית לשמירה על יישובים חברת האנרגיה המתחדשת "טראלייט", העוסקת בייזום ופיתוח מתקנים של אנרגיה מתחדשת והתייעלות אנרגטית, הציגה את פיילוט הגידור הסולארי הראשון בארץ. הגדר הסולארית מייצרת ערך רב, הן בהיבט הביטחוני והן בהיבט הכלכלי, ומייצרת דו-שימוש בשטח שעד כה לא היה בשימוש. הגדר מאפשרת ייצור חשמל "נקי", בין היתר, גם לצורך טעינת רכבים חשמליים ובכך מסייעת בהתמודדות עם מחירי הדלק. "טראלייט", בשילוב עם תנועת המושבים, מקדמת התקשרויות בנושא זה עם מאות מושבים וכבר נמצאת בשלבי ייזום ופיתוח מתקדמים עם מספר מושבים חתומים.

הגדר מאפשרת מיקסום תועלות באמצעות שילוב רכבים מתקדמים כגון: מצלמות, תאורה, עמדות טעינה לרכבים חשמליים, אגירת אנרגיה, מערכות כריזה, חיישנים ועוד אמצעים שניתנים להתקנה על הגדר.

התפוח המשובח בישראל: אייל שני לא טועה: השף המפורסם השתתף במהלך התערוכה בתחרות בחירת התפוח הטעים בישראל, שם נקבע כי זן "גאלה סטרר" שהגיעה מחוות מתיתיהו הוא הזן הנבחר. כל התפוחים נבדקו על-פי מספר מדדים, כשבסיום התחרות נבחר, כאמור, הזן הפציח, בעל הטעם והנראות הטובים ביותר. ה"גאלה סטרר" הוא תפוח אדום בעל טעם משובח. הזן עמיד למחלת הגרב, מחלה שגורמת לחקלאי לרסס 5-8 ריסוסים בשנה.

מהפכת הטרקטורים לחקלאות: אין אחד בחקלאות הישראלית שלא מכיר את "בובקט", החברה שהביאה לעולם את מהפכת המיני בטרקטורים השונים. הבובקט הוא למעשה "אחיהם הקטן" של הטרקטור, המחפר והשופל. יתרונו המשמעותי הוא בגודלו הקטן. שלא כמו כלים הנדסיים גדולים יותר, הבובקט יכול להיכנס למקומות צרים ונמוכים.

בתערוכה הציגה החברה את החידוש האחרון שלה: חטיבה חדשה שמוכוונת חקלאות וגינון עם כלים שמותאמים לעבודה חקלאית. מדובר ביעה פרקי קטן (שופל), הבובקט L23, הבובקט L28, הבובקט L75  ובובקט L85. הכלים החדשים האלו מביאים את כל היתרונות של בובקט ובמיוחד את מגוון האביזרים המיוחדים של "בובקט" לעולם החקלאות והגינון. הכלים בעלי כושר הרמה גבוה, שעומד ביחס מפתיע למשקל הנמוך שלהם, מצוידים בצמיגים מיוחדים, המפחיתים משמעותית את הידוק הקרקע, על ידי פיזור המשקל הנמוך של הכלי ומאפשרים שימוש בבובקט במגוון עבודות תוך שמירה על אוורור הקרקע. ה-85L הוא הכלי הגדול, שמגיע עם תא מפעיל סגור וממוזג, ה-L23 וה-L28 הם כלים קטנים יותר וקלים יותר, שמותאמים לעבודה בחלקות קטנות ובשטחים צפופים. ההבדל העיקרי ביניהם הוא זרוע טלסקופית ה-L28, שמעניקה לו יכולת הרמת מטענים לגובה רב יותר, כחצי מטר, בהשוואה ל-L23.

הרחפנים האוטומטים שיחליפו את החקלאי הישראלי: נועם עזרן ודביר כהן, שני חוואים מהגליל העליון ובעלי חברת "ביפי אגרו", פיתחו מערכת אוטומטית שעושה שימוש ברחפנים מיוחדים ומייעלת את שיטות העבודה המיושנות. הרחפן מאתר ומפקח על עדרי בקר בשטחים עצומים ואף מדווח על פרצות בגדר או פולשים.

אייל שני קבע: זו העגבנייה הטעימה בארץ : מר עגבנייה, השף אייל שני, עמד בראש צוות שיפוט מיוחד שבחר, במסגרת תערוכת החקלאות "אגרומשוב", את העגבנייה המשובחת בישראל. הזוכה הגדולה: הזן "קורדיאל" של חברת "זרעים גדרה-סינג'נטה". חמישה שופטים, ובראשם השף שני, בחנו, טעמו וניקדו את כל זני העגבניות בתחרות ולבסוף החליטו כי "קורדיאל" הייתה העסיסית, הנאה בצורתה והכי חשוב - הטעימה ביותר בתחרות.

פאסיניישן זרעים גדרההרימון של עכו: חבר שופטים שכלל חקלאים, ראשי ארגונים, מגדלי רימונים ועוד בחרו בתערוכה את זן הרימון המשובח ביותר לשנת 2022 ובסיומו נבחר "עכו" למשובח ביותר. מועצת הצמחים ואגרומשוב ביצעו בחינה ראשונית ל-7 זני רימון, 3 המובחרים שזכו לדירוג הגבוה ביותר עלו לשלב הגמר, שם הוכרז זן "עכו" כרימון הישראלי המשובח והאיכותי ביותר. בין הפרמטרים שנבחנו - צבע הפרי, גודל, צובע הגרעינים, טעם, רמת פציחות, מתיקות, חמיצות ועוד. בן כהן ממושב אביגדור, אחד המגדלים הגדולים בישראל בתחום הרימון ,סיפק את זני הרימונים החדשים והמשובחים.

המיני-מעמיס של בוקמן: היא נציגתה הבלעדית של אוואנט הציגה את המיני-מעמיסים של שהפכו בשנים האחרונות לכלי מבוקש במשקים החקלאיים בישראל. סוד ההצלחה נובע מהעובדה שהמיני-מעמיס יכול לבצע מגוון רחב של עבודות עבור המשק החקלאי. החברה הציגה בתערוכה מגוון רחב של מוצרים הנותנים פתרונות מגוונים לחקלאים בעבודה היומיומית וכן עבור פרויקטים מיוחדים. בנוסף, הציגה גם אביזרים שונים, שניתנים לייצור לפי דרישת הלקוח, כדי להטיב ולדייק את הצרכים.

האבטיח שמבטיח טעם מתוק: בין הפירות המיוחדים שהוצגו היה גם אבטיח "פאסיניישן" של חסרת "זרעים גדרה-סינג'נטה", האבטיח היחיד בישראל עם התחייבות לטעם מתוק. את זן האבטיח "פאסיניישן" מגדלים בכל הארץ ובכל השנה - ולכן הוא נהנה מחיי מדף מעולים וייבול גבוה.

 

צמחי וניל לגידול ביתי: משתלת "שתילי נטו" פיתחה שתילי וניל נדירים המותאמים לאקלים הישראלי ואשר יימכרו לחקלאים בכל רחבי הארץ. הפיתוח החדש מבטיח סוף למרדף אחרי הצמח המבוקש בכל העולם ואחד מיסודות האפייה והקונדיטוריה.

מערכת אוטונומית להשקיה ודישון: חברת "אגרינוז" פיתחה מערכת אוטונומית להשקיה ודישון, המגדילה את היבול במאות אחוזים תוך חיסכון של כ-50% במים וכ-70% בדשן.  המערכת של "אגרינוז" אינה מתבססת על מודלים קבועים או "טבלאות השקייה", אלא על אלגוריתם דינאמי העושה שימוש במידע שנאסף בזמן אמת מסנסורים הטמונים באדמה, מקבל החלטות ומבצע פעולות השקייה מדויקות, במטרה לתת לצמחים מה שהם צריכים - כאשר הם צריכים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

לכתבות בנושאים:

F2F OECD ֿמכון מחקר מיגל אבוקדו אגודות שיתופיות אגסים אגרוטק אגרומשוב אורגני איכות הסביבה איסור על דיג אירועים של האיחוד החקלאי אכיפה אמנות בינ״ל אנרגיות מתחדשות ארבה ארגון מגדלי ה ארגון מגדלי הבקר ארגון מגדלי הדבש ארגון מגדלי הדגים ארגון מגדלי ההדרים ארגון מגדלי הירקות ארגון מגדלי העופות ארגון מגדלי הפירות בוררות בחירות ביטוח נזקי טבע ביצים בננות בפרדס בצורת בקעת הירדן בתי אריזה גנטיקה גפנים גרנות דבש דובדבנים דיג דיור מוגן דיני עבודה דמי טיפול ארגוני האיחוד החקלאי הברחות הדברת מזיקים הועידה ה 16 החברה לפיתוח הגליל החטיבה לשמירה על הקרקע החלטה 1521 החלטות מועצת מקרקעי ישראל הטרור החקלאי המועצה לייצור ושיווק דבש המרחב הכפרי המשק המשפחתי הערות לישיבת מועצת מקרקעי ישראל הפקעות הקמת יישובים חדשים הקצאות קרקעות חקלאיות הרפורמה בחקלאות הרפת והחלב השולחן העגול השומר החדש השקעות התאחדות החקלאים התיישבות ועדות קבלה ועדת גבולות ועדת צכסןץ ועידות ישראל לחקלאות ותמ״ל חבל שלום חדשנות חוות סוסים חוזה שכירות זמני חומרי הדברה חוק הוותמל חידושים טכנולוגים חינוך חמרה חקיקה חקלאות חקלאות אורגנית חקלאות מדייקת יבול שיא יזמות עסקית יחסי עיר כפר ייבוא וייצוא ייבוא תוצרת חקלאית יסודות יקביים ישיבת מועצת מקרעי ישראל כלבת כנרת לולים ליצ׳י מגדלי הדבורים מועצת הדבש מועצת החלב מועצת הכפרים מועצת הלול מועצת המים מועצת הצמחים מועצת מקרקעי ישראל מו״פ ערבה תיכונה מו״פ צפון מזון לבעלי חיים מחירי תוצרת חקלאית מטה הדיור מטה יהודה מיגל מים מים והשקיה מיסוי מיסוי מקרקעין מכון וולקני מכסות ביצים מכסות חלב מכסות מים מנגו מערכות סולאריות מפקד החקלאות משבר האקלים משבר הדיור משבר המים משבר העגבניות משק החלב משקי עמק הירדן משק עזר משרד האוצר משרד החקלאות משרד השיכון והבינוי נאות הכיכר נווה אטיב נזקים בחקלאות נזקי מזג האויר נחלה נטפים ניקוז סמדר אוטולנגי עגבניות עובדים זרים עובדים פלסטינאים עוטף עזה עוף הגליל עין גב עכברת על האיחוד החקלאי ענף החלב ערבה תיכונה פדיון קרקע חקלאית פודטק פיצויים פערי התיווך פשיעה חקלאית צבר צמח תערובות צער בעלי חיים קווי קורונה קורסים קיבוצים קיווי קליטה קנאביס קנביס רפואי קנט קרקע קרקעות רישום זכויות רפורמה בחקלאות רשות המים רשות התחרות רשות מקרקעי ישראל רשות ניקוז ונחלים כנרת רש״פ שום שוק איכרים שוק סיטונאי שחיטה שחורה שטפונות שימור שימושים חורגים שינוי אקלים שינויי יעוד שינוי תקנות הגנת הצומח שמאות מקרקעין שמיטה שמן זית שפעת העופות שר החקלאות תחרות הצילום תיירות כפרית תירס תכנון ובניה תכנית דיור לאומי תמיכה בחקלאות תמיכות בחקלאות תמר תערוכות ואירועים ⁨מילובר

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.