משרד החקלאות ורשות החדשנות יעניקו כ-9 מיליון ₪ לשישה סטארט-אפים נבחרים שיבטיחו את המשך ההספקה הסדירה של תוצרת חקלאית

25 ינו 2022 המחברת/ת:
דרור בין דרור בין צילום: חנה טייב רשות החדשנות

תכנית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ורשות החדשנות, תסייע בפיתוח פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך לסוגיות המטרידות את חקלאי ישראל ועלולות לפגוע בהספקה סדירה של תוצרת חקלאית טרייה (ביטחון מזון). במסגרת התכנית, יוענק מימון של עד 70% מעלות ההוצאות על ניסוי הפיילוט. המטרה היא לקדם הטמעה ראשונית של הטכנולוגיה החדשנית, ולבחון יישום שלה שיביא להצלחה בארץ ובעולם.

מחר יפתח קול קורא נוסף לחברות סטרטאפ שרוצות להציע פתרונות טכנולוגיים לחקלאי ישראלית. הצעות ניתן להגיש הצעות עד ה-20 במרץ, 2022.

במסגרת מסלול הפיילוטים המשותף, בחרה הוועדה המשותפת למשרד החקלאות ופיתוח הכפר ולרשות החדשנות 6 סטארט-אפים מתחום האגרו-טק העוסקים בהבטחת הספקה סדירה של מזון טרי ("ביטחון מזון"), ולממן עד 70% מעלות ניסויי ההרצה (פיילוטים), לטובת סיוע בקידום טכנולוגי של התחום. החברות הזוכות, נבחרו מתוך 17 סטארט-אפים המתמחים בפיתוח מוצרי מזון או חומרי גלם לתעשייה, המבוססים על צמחים או תוצרי בעלי חיים, כמו גם פיתוחים שנועדו לשיפור ולייעול התוצרת בשלבי הגידול. בסך הכל יחולקו לחברות 8.6 מיליון ₪, כאשר חצי מהסכום יועבר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר, והחצי השני מרשות החדשנות.

הסטארט-אפים הזוכים  יקבלו כל אחד תמיכה של עד 60% מתקציב הניסויי, כאשר חברות שיבצעו את הניסוי באזורי עדיפות לאומית יזכו בתוספת של 10% מימון נוספים. בנוסף, החברות יזכו לקדם את הפיתוח לשלב הבא, באמצעות תכנית פיילוט שתערך במשקים חקלאיים פעילים או במרכזי המו"פ (מחקר ופיתוח) של משרדי החקלאות והמדע, הפזורים בארץ. באופן זה, יוכלו החקלאים להיחשף לטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ובד בבד יתאפשר לחברות האגרו-טק גישה לפעילות חקלאית סדירה למיטוב הפיתוחים, מה שיסייע להן למסחר את הפיתוחים במהירות וביעילות. 

החברות נבחרו על בסיס רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית; רמת האתגרים שהתכנית עונה עליהם; יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי; פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית; התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית; איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה (משק חקלאי או מרכז מו"פ אזורי של משרדי החקלאות  והמדע) והסינרגיה בין החברה לאתר; וכן, התועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי קרבה לשוק ומסחור.

מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר,  נעמה קאופמן-פס: "ביטחון המזון נמצא על כתפנו. ולטובת זאת, משרד החקלאות משקיע תקציבים של מיליארדים לטובת מחקר ופיתוח. רק ככה נוכל להמשיך לחזק את החקלאות ולהיערך באופן מיטבי לשעות משבר ובפרט לשינויי האקלים. גם בפרויקט המדובר אנו משקיעים מתוך מחשבה שזהו העתיד שלנו, ובאמצעות האגרו-טק נוכל להתגבר על אתגרים שניתקל בהם מחר. אני מאחלת הצלחה רבה לחברות הזוכות מתוך אמונה שאלה ואחרות ימשיכו למתג את מדינת ישראל כמעצמת אגרו-טק, עם יכולות טכנולוגיות בסדר גודל בין-לאומי".

נעמה קאופמן פס צילום ענבל מרמרימנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין: "במסגרת תכנית הפיילוטים המשותפת לרשות החדשנות ומשרד החקלאות המדינה מממנת פעילות הטמעה ראשונה של טכנולוגיות מתקדמות אצל חקלאי ישראל.  מטרת התוכנית היא כפולה: לתת אפשרות להטמעה ראשונה טכנולוגיות מתקדמות לחברות סטרטאפ ישראליות ולאפשר לאזרחי ישראל ליהנות מהחדשנות שמפותחת כאן. תחום האגרוטק הינו תחום חשוב ובעל השפעה אמיתית על עתיד העולם באמצעות מגוון תחומים, כמו: אקלים, ביטחון המזון, חקלאות מקיימת שמאפשרת שימוש פחות בחומרי הדברה וערכי תזונה גבוהים".

להלן פרטי 6 החברות הנבחרות:

BioFishency

החברה מפתחת מערכת אוטומטית ומבוקרת לטיפול בבריכות גידול דגים מתועשות RAS)). מערכות אלו מאפשרות גידול אינטנסיבי של דגים עם צריכת מים זניחה.  בבריכות מסוג זה, לאור הצפיפות של הדגים, מופרשים למים חומרים אורגניים בכמות גדולה. המערכת של ביו-פישנסי מטפלת במים וחומרים המפורשים למים, ובין היתר הופכת אמוניה לחנקן גזי, ומבצעת חיטוי של מי הגידול באופן שיכול למנוע התפרצות של מחלות, ולשפר את סביבת המחייה של הדגים. ניסוי הפיילוט צפוי לקרב את החברה לשיווק המערכת, על ידי בחינת הגידול בפועל 24/7 על פני מספר מחזורי גידול. כמו כן, הפיילוט יעזור  בהקמת משק-מודל שיסייע בקידום מכירות בארץ ובחו"ל.

איש קשר: יגאל מגן, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 054-7655458

Agrint Sensing Solutio

החברה מפתחת חיישן סיסמי מתוחכם המזהה נוכחות של זחלים בתוך עצים נשירים (עצי תפוח, אגס, זית, שקד, אבוקדו, דובדבן, דולב, מנגו ועוד). המוצר מציע ניטור  שיאפשר הדברה מדויקת ומניעת נזקים בלתי הפיכים, ומהווה פתרון לבעלי מטעים, עיריות, גנים פרטיים וציבוריים, באיתור מוקדם של מזיקים. החיישן מאפשר ניטור 24/7 של העץ, זיהוי בשלב מוקדם ודווח ללקוח באמצעות אפליקציה. הדבר חוסך בעלויות ובכמויות הדברה וכמובן, מציל את העצים.

 איש קשר: יהודה בן המוזג, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 050-8507200

Tosaf Compounds

החברה פיתחה תרכיז מייצב קרינת UV חדשני ליריעות פוליאתילן המשמשות לכיסוי חממות חקלאיות. המוצר משמש בעיקר בסביבה עם רמה גבוהה של חומרי הדברה.

הייחוד של המוצר החדש, הוא בחיסכון של עד 25% בעלות המייצב ביחס למוצרים מבוססי NOR המתחרים, המוגנים בפטנט ומיוצרים ע"י קבוצה קטנה בלבד של יצרנים אירופאים.

אשת קשר: רונית סגל אוחיון, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  054-2667793

ALTA

חברת הרחפנים "אלטה" פיתחה פתרון לריסוס מדויק של התוצרת הצמחית באמצעות רחפנים. הרחפן של ALTA סורק את השטח סריקה ראשונית,  צילומי השדה מוזנים למערכת של בינה מלאכותית של החברה, והיא מזהה את מוקדי העשבים השוטים. בשלב הבא נשלח הרחפן לגיחת ריסוס ומפזר את חומרי ההדברה רק בנקודות שזוהו ע"י המערכת של בינה מלאכותית. שיטה זו מאפשרת להתמודד ביעילות עם עשבים שוטים, תוך צמצום של מהיקף השימוש בחומרי הדברה. כמו כן, השיטה מצמצמת זיהום סביבתי ונזקים בריאותיים לבני אדם, ובנוסף חוסכת בעלויות בקבועות לחקלאים.

איש קשר: תומר רגב, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 054-30773273

FruitSpec

החברה פיתחה מערכת חכמה (FruitSpec Caliper) המודדת את גודל הפרי. המערכת המותאמת לכל סוג רכב, מודדת את גודל הפרי תוך כדי הנסיעה במטע ומחליפה את המדידה הידנית הנהוגה היום. הנתונים זמינים אוטומטית בענן של החברה. באמצעות הענן, המגדל יוכל לקבל החלטות אגרונומיות שישפיעו על גודל הפרי ולאחר יישומן, לעקוב אחר המשך התפתחות הפרי. המערכת תופעל במשך עונת גידול שלמה. לנתונים אלו חשיבות כלכלית ולוגיסטית הן למגדל והן לתחנות ההמשך בשרשרת השיווק (בתי אריזה, משווקים, צרכנים ועוד).

איש קשר: רביב קולא, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 054-4863561

Salicrop

החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית לטיפול בזרעים (בזרעים גרעיניים - אורז, חיטה, תירס, שעורה ובזרעי ירקות - עגבניות, פלפלים), המקנה לצמח עמידות גבוהה בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים, כגון: חום ויובש. במקביל, הטכנולוגיה מעניקה עמידות גבוהה מפני מליחות בקרקע ובמי ההשקיה. הטיפול שפותח, מבוסס על חשיפת הזרע לפורמולה המותאמת לתנאי הסביבה קשים. במסגרת ניסויי השטח שערכה החברה, בשנתיים האחרונות, בערבה, בנגב ובעמק בית שאן, התקבל שהטכנולוגיה המיושמת בזרעים, מביאה לשיפור משמעותי בהיקף היבול בשטחים הסובלים ממליחות גבוהה. בחודש הקרוב, החברה נכנסת לניסוי שטח גדול בעגבניות לתעשייה, המשתרע על שטח מעל ל-300 דונם. הניסוי מתבצע בתמיכת משרד החקלאות ורשות החדשנות. הפתרון של החברה רלוונטי מתמיד שכן על פי נתונים של האו"ם, עד 2050, כ- 50 אחוז מהקרקעות בעולם יסבלו ממליחות גבוהה, שצפויה לפגוע משמעותית בהיקף היבול. 

בימים אלו, החברה עושה את דרכה לשוק הבין-לאומי באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים.

איש קשר: כרמית אורון, This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 052-5415464

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

לכתבות בנושאים:

F2F OECD ֿמכון מחקר מיגל אבוקדו אגודות שיתופיות אגסים אגרוטק אגרומשוב אורגני איכות הסביבה איסור על דיג אירועים של האיחוד החקלאי אכיפה אמנות בינ״ל אנרגיות מתחדשות ארבה ארגון מגדלי ה ארגון מגדלי הבקר ארגון מגדלי הדבש ארגון מגדלי הדגים ארגון מגדלי ההדרים ארגון מגדלי הירקות ארגון מגדלי העופות ארגון מגדלי הפירות בוררות בחירות ביטוח נזקי טבע ביצים בננות בפרדס בצורת בקעת הירדן בתי אריזה גנטיקה גפנים גרנות דבש דובדבנים דיג דיור מוגן דיני עבודה דמי טיפול ארגוני האיחוד החקלאי הברחות הדברת מזיקים הועידה ה 16 החברה לפיתוח הגליל החטיבה לשמירה על הקרקע החלטה 1521 החלטות מועצת מקרקעי ישראל הטרור החקלאי המועצה לייצור ושיווק דבש המרחב הכפרי המשק המשפחתי הערות לישיבת מועצת מקרקעי ישראל הפקעות הקמת יישובים חדשים הקצאות קרקעות חקלאיות הרפורמה בחקלאות הרפת והחלב השולחן העגול השומר החדש השקעות התאחדות החקלאים התיישבות ועדות קבלה ועדת גבולות ועדת צכסןץ ועידות ישראל לחקלאות ותמ״ל חבל שלום חדשנות חוות סוסים חוזה שכירות זמני חומרי הדברה חוק הוותמל חידושים טכנולוגים חינוך חמרה חקיקה חקלאות חקלאות אורגנית חקלאות מדייקת יבול שיא יזמות עסקית יחסי עיר כפר ייבוא וייצוא ייבוא תוצרת חקלאית יסודות יקביים ישיבת מועצת מקרעי ישראל כלבת כנרת לולים ליצ׳י מגדלי הדבורים מועצת הדבש מועצת החלב מועצת הכפרים מועצת הלול מועצת המים מועצת הצמחים מועצת מקרקעי ישראל מו״פ ערבה תיכונה מו״פ צפון מזון לבעלי חיים מחירי תוצרת חקלאית מטה הדיור מטה יהודה מיגל מים מים והשקיה מיסוי מיסוי מקרקעין מכון וולקני מכסות ביצים מכסות חלב מכסות מים מנגו מערכות סולאריות מפקד החקלאות משבר האקלים משבר הדיור משבר המים משבר העגבניות משק החלב משקי עמק הירדן משק עזר משרד האוצר משרד החקלאות משרד השיכון והבינוי נאות הכיכר נווה אטיב נזקים בחקלאות נזקי מזג האויר נחלה נטפים ניקוז סמדר אוטולנגי עגבניות עובדים זרים עובדים פלסטינאים עוטף עזה עוף הגליל עין גב עכברת על האיחוד החקלאי ענף החלב ערבה תיכונה פדיון קרקע חקלאית פודטק פיצויים פערי התיווך פשיעה חקלאית צבר צמח תערובות צער בעלי חיים קווי קורונה קורסים קיבוצים קיווי קליטה קנאביס קנביס רפואי קנט קרקע קרקעות רישום זכויות רפורמה בחקלאות רשות המים רשות התחרות רשות מקרקעי ישראל רשות ניקוז ונחלים כנרת רש״פ שום שוק איכרים שוק סיטונאי שחיטה שחורה שטפונות שימור שימושים חורגים שינוי אקלים שינויי יעוד שינוי תקנות הגנת הצומח שמאות מקרקעין שמיטה שמן זית שפעת העופות שר החקלאות תחרות הצילום תיירות כפרית תירס תכנון ובניה תכנית דיור לאומי תמיכה בחקלאות תמיכות בחקלאות תמר תערוכות ואירועים ⁨מילובר

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.