חדש ב'צמח תערובות' חומצות אמינו מוגנות - כמרכיב במנות למעלי גירה

14 אוק 2021 המחברת/ת:
אשר בראון סמנכל התזונה של צמח תערובות אשר בראון סמנכל התזונה של צמח תערובות צילום - צמח תערובות

בתהליך בניית מנות המזון למעלי גירה, התזונאים בוחנים פרמטרים רבים כגון: אנרגיה, חלבון כללי, עמילן, סיבים, מינרלים, וויטמינים ועוד. יחד עם זאת, עד היום, כמעט ואין התייחסות להרכב חומצות האמינו במנהוזאת על אף חשיבותן לשיפור נצילות המזון.

במאמר שפורסם בשנת 2015 במגזין Journal of Dairy Science, טוען פרופ' צ'ארלס שוואב, מאוניברסיטת New Hampshire ואחד מכותבי הדרישות התזונתיות לפרות חלב של ה-NRC, כי חלבון כללי הוא נתון מטעה, שאינו מאפשר לתעשיית החלב להתקדם. "חלבון כללי הוא נתון המעוור את עינינו ואינו מאפשר לתעשיית החלב להתקדם. באופן מסורתי, תזונאים בוחנים בעיקר את רמות החלבון הפריק (RDP) ואת רמות החלבון השרידי (RUP) בעת חישוב מנות. עם זאת, תמיד צריך לזכור שחומצות אמינו הן אבני הבניין של החלבון וכי אספקת שני המקורות (פריק ושרידי) צריכה לעמוד בדרישות לחומצות האמינו החיוניות לביצועים אופטימליים של בעלי חיים".

סמנכ"ל התזונה של צמח תערובות, אשר בראון, אומר: "ממשק הזנה יעיל צריך להבטיח את מילוי כל הדרישות התזונתיות של בעלי החיים. מחקרים רבים מראים כי שתי חומצות האמינו החיוניות המגבילות ביותר במנות לפרות חלב הן ליזין ומתיונין. הכללתן במנה עשויה לשפר את נצילות המזון ולהעלות את תכולת המוצקים בחלב. לאחר בחינת מספר אפשרויות החלטנו להציע את חומצות האמינו המוגנות של חברת KEMIN הבינלאומית: מתיונין- Kessent M וליזין- LysiGEM. שילוב התוספים החדשים בחליפות מהווה בשורה של ממש למגדלים ומעתה, לקוחות צמח תערובות יוכלו לקבל מנות מאוזנות יותר אשר יובילו לשיפור הביצועים והרווחיות".

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0022030217310469Journal of Dairy Science, 2015

למידע נוסף - באתר 'צמח תערובות' - https://zmf.co.il/

 

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.