סיור חברי מזכירות האיחוד החקלאי במועצה אזורית אשכול ובחבל שלום

12 אוק 2021 המחברת/ת:

חברי מזכירות תנועת האיחוד החקלאי בסיור בחבל אשכול

ביום שלישי, 12/10/2021, ערכו חברי המזכירות של האיחוד החקלאי סיור במועצה אזורית אשכול וביישובי חבל שלום.

הביקור החל במפגש במועצה אזורית אשכול  עם ראש המועצה, גדי ירקוני, שסקר בפני האורחים על התפתחות יישובי המועצה בשנים האחרונות, על פעילות המועצה בחיזוק הקהילות ביישובים ויצירת התנאים שבזכותם מגיעים תושבים חדשים לגור ביישובי המועצה חרף המצב הבטחוני באזור.

ראש המועצה, הסביר על החיים המשותפים במועצה של  קהילות עם מאפיינים וצרכים שונים ופירט מה לדעתו יש לעשות כדי לקדם ולחזק את ההתיישבות בחבל ארץ חשוב זה.

לאחר מכן, נפגשו החברים ביישוב בני נצרים עם אליהו שושן . שושן, ממפוני נצרים, היה מראשוני המייסדים של היישוב, ומשמש אף כמזכיר של הישוב נווה הסמוך.

שושן סקר את ההסיטוריה אשר הביאה אותם להגשים מטרה חדשה - הקמת יישוב משגשג בחבל ארץ שומם. שושן הסביר על הקהילה שהוקמה ביישוב, על החקלאות שהוקמה בחבל מדברי זה ובמיוחד על מוסדות החינוך הרבים והאיכותיים שהוקמו ביישוב לשרותיהם של תושבי היישוב והחבל.

הביקור המשיך במעבר כרם שלום בו צפו החברים במשולש הגבולות עם מצרים ועזה ובמעבר הסחורות לעזה וכן בסיור באנדרטת עוצבת השיריון, שנבנתה מחדש לאחר פינוי חבר ימית. מראש המגדל יכלו המשתתפים לתצפת על כל חבל אשכול וחבל שלום וכן על חלק מרצועת עזה.

סיום הסיור התקיים ביישובי חבל שלום תלמי יוסף ודקל, בו תצפתו החברים על החוות הסולאריות המרשימות וכן על מאגר הלל המרשים וכן קיבלו סקירה אודות החקלאות המפוארת בדקל, על חיי החברה והקהילה ועל המאבק המתמיד לקיים חקלאות בחבל ארץ מדהים ביופיו על רקע אתגרים, בטחוניים, אקלמיים, בירוקרטים וכלכליים לא כלים.

תודות למתי גורדון שעזר בארגון הסיור ולכל המשתתפים.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.