הישג בוועדה לעובדים זרים: מאות עובדי חקלאות ירדנים יורשו להיכנס לעבוד בישראל

18 יול 2023 המחברת/ת:
 הדיון בוועדה לעובדים זרים הדיון בוועדה לעובדים זרים תמונות: נעם משוקוביץ דוברות הכנסת

נציגי המגזר החקלאי בישראל בירכו את יו"ר הוועדה ח"כ אליהו רביבו על ההישג שיסייע רבות לענף.

הוועדה המיוחדת לעובדים זרים בראשות ח"כ אליהו רביבו התכנסה היום (ג') לישיבה בנושא הגדלת מכסות של עובדים זרים בחקלאות והפחתת עלויות - סטטוס המשא ומתן בין משרד האוצר לחקלאים ובמהלכה בישר יו"ר הוועדה על ההישג החשוב אליו הגיע להכנסת עובדים ירדנים לחקלאות בישראל.

יו"ר הוועדה, ח"כ אליהו רביבו: "אני כדרכי הולך לממש את התחייבותי אליכם וזו בשורה חשובה וגדולה שגאה אני לבשר שלאחר מאמץ רב הצלחתי לקדם את החלטת הוועדה להבאת עובדים ירדנים לעבוד בחקלאות על מכסת הפלסטינים הלא ממומשת. הצעד החשוב שמתחיל כאן בוועדה, יחזק את החקלאות ויסייע גם לקשרים החשובים בין ישראל לירדן. מודה למשרדי הממשלה, משרד החקלאות ורשות האוכלוסין שהתגייסו למהלך. יש כ4000 פלשתינים שמורשים להיכנס ולא ממשים את אישורם. כרגע מדברים על מכסה של 500 ירדנים עבור החקלאות. ככל שהצורך יעלה נסכם כאן עם כלל המשרדים הרלוונטיים שלא נצטרך לעבור את כל המסע הזה מחדש".

יו"ר הוועדה ח"כ רביבו הודה לחקלאים על האמון בוועדה וביקש לקבל בהקדם מהמשרדים השונים את הלו"ז בפועל של התכנית. כמו"כ הודה לחקלאים על הסיורים בשטח והודיע כי יבוא בהקדם לבקר בערבה הדרומית. בנוסף ביקש יו"ר הוועדה להוציא מכתב לרשות המיסים על היעדרות מהדיון ולבקש לבדוק מדוע אין ניכוי מע"מ לחקלאים על הוצאות המגורים של העובדים בענף.

יו"ר הוועדה לעובדים זרים ח"כ אליהו רביבו יו"ר הוועדה המיוחדת לעובדים זרים  ח"כ אליהו רביבו

ד"ר אסף לוי, סמנכ"ל בכיר במשרד החקלאות: "שמח על הבשורה. בטוח שזה ייתן מענה לצורך העכשווי בפער שיש בין המכסה לעובדים זרים לעובדים בחקלאות. החקלאות היא ערך חשוב שיש לשמר אותה . מרבית החקלאות היא על גבולות המדינה ואם החקלאות לא תהיה שם נצטרך הרבה כוחות מילואים וצבא לשמור על מקומות אלו. הפתרון הירדני ייתן מענה מצויין".

ח"כ אלון שוסטר בירך על הסיכום ואמר ליו"ר הוועדה, "זה בכלל לא טריוויאלי שלוקחים נושא כזה ומקדמים אותו. אתה מצליח לחצוב עשייה חברתית וכלכלית ממדרגה ראשונה - עשייה משמעותית מאוד. יש כאן הישג ראוי מאוד ליחסי השכנות, לחקלאות ועוד הרבה דברים אחרים".

אורי נורמן, מזכ"ל התאחדות החקלאים וחקלאים נוספים בירכו על הישג והודו ליו"ר הוועדה. אילון בדיל מנכ"ל ערדום המייצג את מגדלי התמרים בערבה: "אני מבקש לברך את כבוד יו"ר הוועדה שבמשך 4 חודשים ראה את הצורך, את הבעיה והוביל אותנו בבטחה, אנחנו מודים לך, לועדה ולכל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. אני מבקש שתמשיך ללוות אותנו ביד הבטוחה כדי שנגיע לתוצר המבוקש".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.