החקלאים תקפו את מנכ"ל פורום קהלת שהשיב: "תחזיקו ביצים מיובשות בהאנגרים ל-25 השנים הבאות- זה ביטחון המזון"

05 ינו 2023 המחברת/ת:
דיון סוער בועידת ישראל לחקלאות דיון סוער בועידת ישראל לחקלאות צילום: ועידת ישראל לחקלאות

עימות חם וחסר תקדים בוועידת ישראל לחקלאות בין חקלאי ישראל וראשיו לבין מאיר רובין: "לא יעזור שום מולטי מיליונרים שדוחפים לארגון הזה כסף, המטרה שלהם הזויה לחלוטין. אין כמו חקלאות ישראלית". רובין לא נשאר חייב: "כל מדינות העולם נשענות על ייבוא"

עימות חסר תקדים נרשם היום (חמישי) בין חקלאי ישראל וראשיו לבין מנכ"ל פורום קהלת מאיר רובין, בפתיחת יומה השני של ועידת ישראל לחקלאות. החקלאים ביקשו מרובין הסברים כל כך שהגוף בראשו הוא עומד מעודד ייבוא מחו"ל ולמעשה, לטענת, "הורס ומכחיד את החקלאות הישראלית- אסון מבית".

"לא יעזור שום מולטי מיליונרים שדוחפים את הכסף לקהלת. המטרה שלהם הזויה לחלוטין", טען אבשלום (אבו) וילן מהתאחדות חקלאי ישראל. גם מנכ"ל מכון יסודות, עמית בן צור, המשיך באותו הקו: "מנפחים את פורום קהלת מהמשמעות שלהם. אם אנחנו רוצים לדאוג שלנכדים שלנו יהיה מזון - גם כתוצאה ממשבר האקלים שפוגע בכל העולם - צריכים לדאוג לרשת ביטחון וחקלאות ישראלית".

רובין ענה: "כל מדינות העולם נשענות על ייבוא. כל מי שמדבר על ביטחון תזונתי, צריך לדעת שהאוכל שנותנים לתרנגולות בארץ מיובא לחו"ל. ישראל צריכה להיות מעצמה של שיטות לחקלאות, לא של קרקעות לגידול. עדיף לקנות את החיטה מאוקראינה ולא לגדל, שיעלה יותר". רובין שדבריו נקטעו פעם אחר פעם על ידי החקלאים בקהל שהטיחו בו: "אתם מחסלים את החקלאות, מי יישב את הגבולות? מי יביא אוכל לאזרחים? ראיתם מה קרה בקורונה או שאתה מעדיף לעצום עיניים?! מה האינטרס שלך?!" רובין השיב: "יש המון תועלות לחקלאות ישראלית. יכולה להיות רווחית, לעודד תיירות. הדרך הנכונה זה דרך סבסוד ממשלתי. אל תנסו לעבוד על הצרכן. תדרשו תחרות. תחזיקו ביצים מיובשות בהאנגרים ל-25 השנים הבאות. כשאתם מדברים על להכפיל את השטחים בנגב - לא צריך מו"פ. אל תתבלבלו בין מחקר ופיתוח חקלאי. אתם יכולים להיות המובילים בעולם אם המימון יהיה בזה ואז ייצרו את היבולים בסים פי 1000 מאשר מה שאפשר לייצר בארץ".

הדיון החם היה במושב שדיבר על "מה למדנו מהמלחמה באוקראינה, אשר בלמה את יצוא החיטה, העלתה את מחירי הגרעינים והשפיעה על יוקר המחיה בעולם כולו". ויקו בכר – מנהל חטיבת הקומודיטיס – חברת דיזנגוף סחר, סיפר: "המלחמה השפיעה באופן מיידי. בהיסטריה ובמקורות הזמינים. המחירים זינקו, המקורות היו חסרים. יש ירידה מאוד משמעותית, קרוב ל-40-50 אחוז".  דיויד לוי, ארגון עובדי הפלחה, סיכם: "חייבים לדאוג לתוספת מים כדי להגדיל את היבולים. אם היו מספיק מים, היינו מגדילים את היבול פי 2. שטחים יש, מים אין. אמרתי לאנשים בכנסת, אבל לא קיבלתי תשובה".

לקטעי וידאו מהאירוע:

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.