טקס חג המעלות של 'התנועה החדשה' התקיים ביישוב הבדואי זרזיר

15 נוב 2022 המחברת/ת:
טקס חג המעלות של 'התנועה החדשה' התקיים ביישוב הבדואי זרזיר צילום: חן גלעד, השומר החדש

בחמישי (3.11) התקיים ביישוב זרזיר טקס פתיחת שנה של החווה החקלאית-חינוכית הבדואית הראשונה של התנועה החדשה בשומר החדש. האירוע התקיים בהשתתפות ראשי המועצה, נציגי התנועה החדשה והשומר החדש, אנשי חינוך וחניכי התנועה

לאחר מספר חודשים של פעילות מאז הושקה לראשונה, היום (ה') התקיים 'חג המעלות' טקס הפתיחה של שנת הפעילות בחווה החקלאית-חינוכית הבדואית הראשונה של התנועה החדשה בשומר החדש. האירוע נערך במתנ"ס בזרזיר בהשתתפות ראשי המועצות הבדואיות בגליל, נציגי התנועה החדשה ועשרות חניכים שהגיעו להשתתף בחג המסורתי.

הקמת החוות החקלאיות ביישובים הבדואים התקיימה על רקע חיבור בין ארגון "השומר החדש" לבין שישה ראשי מועצות בדואיות בצפון; זרזיר, בסמת טבעון, ביר-אל מכסור, כעביה, אל-בטוף וטובה זנגריה. במסגרת המפגש הוחלט על שיתוף פעולה בתחומי החינוך, התעסוקה והביטחון האישי לפני כשנה וחצי. במפגש הוסכם ע"י כל הצדדים שהעתיד נמצא בנוער ושם יש להשקיע את מירב המאמצים, ולטפל יחד בסוגיות של חינוך וקהילה.

החוות החקלאיות הינן מרחב חינוכי שמטרתו חיבור בין קהילה לאדמתה. בני הנוער והילדים ביישוב מגיעים לחווה על מנת לגדל ירקות, לבנות בעץ ובאדמה ולהעמיק בערכים דרך פעולות של מעשה ולימוד. מרגע הקמת החווה הוקמו קבוצות נוער, נערכו ימי שיא ואירועים קהילתיים, והתקיימו מפגשים על שירות משמעותי ושיח יהודים-ערבים. 

באירוע התקיים הפנינג חגיגי שכלל מתנפחים, פעילות לייזר טאג, דוכני יצירה, פיתות בטאבון וכן טיול מקומי בזרזיר במהלכו עצרו החניכים באנדרטה של סמ"פ מאלק גריפאת, בן היישוב זרזיר, שנפל ברצועת עזה בשנת 2002.

ראש המועצה, אמיר מזאריב: "אני רוצה להודות לחבר'ה של התנועה החדשה בשומר החדש על פעילות מבורכת. נמשיך לתת הכוח שלנו על מנת שהתנועה החדשה תגדל ותוכל לתת מהניסיון שלה גם במקומות אחרים. נטענו עכשיו את השתיל הראשון ואני מאמין שבעוד שנה נראה את הפירות של הפעילות המבורכת למען הילדים. בשמי ובשם זרזיר אני רוצה להודות לכם".

ורוד עאידאת, מנהלת מחלקת נוער:"אני מקווה שביחד נצליח להניף את התנועה החדשה בזרזיר. אני מאמינה שילד שאוהב את האדמה שלו והמקום שבו הוא גדל, זה ילד שימשיך לתרום ולתת ליישוב. תודה רבה לראש המועצה שדוגל ומקדם את החינוך הבלתי פורמלי במועצה".

לירז לוי, מנהלת תחום 'חיים משותפים' בתנועה החדשה, בשומר החדש: "זו השנה הראשונה שהאירוע מתקיים פה, אבל זה מרגש הרבה יותר כי זה הישוב הבדואי הראשון בו מתקיים האירוע הזה. כל זה לא היה קורה בלעדיי שיתוף הפעולה המיוחד והמעולה עם בעלי התפקידים במועצה שתומכים, מלווים, מייעצים והכי חשוב מאמינים בפעילות הנהדרת שלנו כאן. אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ובמציאות מורכבת מול בני הנוער שלנו, אנחנו מאמינים שהפתרון הוא כאן ממש מול העיניים שלנו - פעילות בתנועת הנוער, עבודה בחווה וטיולים. כל זה יחד יוצר חברות, קשר בין החניכים, חיבור לאדמה ומונע אלימות. חניכים יקרים, אתם הדור שיכול לשנות את הדברים, אתם יכולים להוביל חברה טובה יותר ולגרום לעתיד טוב יותר".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.