רגע לפני ראש השנה: שף אייל שני בחר ב"גאלה סטרר" כתפוח המובחר בישראל!

06 ספט 2022 המחברת/ת:
התפוח הזוכה התפוח הזוכה

השף אייל שני עמד בראש צוות שיפוט שבחר את הזן שהגיע מחוות מתיתיהו: "התפוח הישראלי הוא הטוב ביותר, הוא מבטא את מי שאנחנו". התחרות נערכה במסגרת תערוכת אגרומשוב, בשיתוף מועצת הצמחים, החברה לפיתוח הגליל ומו"פ צפון. במקום השני: 'אורורה'

רגע לפני חגי תשרי - וכשההכנות לשולחן החג בעיצומן - אפשר כבר לבשר: זהו התפוח הטעים בישראל. מועצת הצמחים, החברה לפיתוח הגליל, מו"פ צפון ותערוכת אגרומשוב קיימו היום (שני) תחרות מיוחדת וראשונה מסוגה, בסיומה נבחר זן "גאלה סטרר" כתפוח המובחר ביותר.

מדובר ביוזמה מיוחדת של תערוכת החקלאות הגדולה בישראל - "אגרומשוב", שמתקיימת היום (שני) ותינעל מחר בבנייני האומה בירושלים. בראש צוות השיפוט עמד לא אחר מאשר השף אייל שני, הידוע באהבתו לפירות וירקות משובחים בייחוד כשהם מתוצרת כחול לבן.

"התפוח הישראלי הוא התפוח הטוב ביותר", אמר שני לאחר התחרות. "הוא מבטא את מי שאנחנו כישראלים". שני אף החמיא לתפוח מזן "אורורה", שהגיע למקום השני: "יש לו צבע זהוב שקוף עם התפרצויות של עסיסיות שאני לא ראיתי מעולם". מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים, משה ברוקנטל הוסיף: "ענף התפוח משקיע סדר גודל של 2 מיליון שקל על מנת לפתח את הזנים הטובים והבריאים ביותר".

חוות מתיתיהו סיפקה את כל הזנים השונים לתחרות התפוחים. כולם נבדקו על-פי מספר מדדים, כשבסיום התחרות נבחר, כאמור, הזן הפציח, בעל הטעם והנראות הטובים ביותר. חיים אלוש, מנכ"ל "אגרומשוב", אמר לאחר התחרות: "כיף היה לראות ולטעום את התפוחים בצבעים, צורות והטעמים השונים. אני בטוח שהזנים שנבחרו יעטרו את שולחן החג של כל אחד ואחד מתושבי ישראל במהלך ראש השנה". למקום השני הגיע תפוח אורורה שזכה מאייל שני לשבחים רבים על טעמו ורמת הפציחות הגבוהה.

במהלך התערוכה יתקיימו אף כנסים מקצועיים: כנס 'חקלאות ישראלית', כנס 'ביטחון המזון' וכנס 'משקיעים MTECH'. בכנסים השונים ישתתפו שרים, חברי כנסת, ראשי גופים חקלאיים, חברות סטארטאפ, יזמים, בעלי עניין ואלפי חקלאים ישראליים.

תערוכת אגרומשוב מציינת 31 שנים להיווסדה של תערוכת החקלאות המובילה בישראל בה מציגות חברות רבות מאות זנים ופיתוחים חדשים החל מזני פירות וירקות, דרך טכנולוגיות מתקדמות להשקיה וטיפול ביבול ועד לרחפנים מיוחדים לחקלאות, טרקטורים וכו'.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.