ארגון מגדלי הפירות בישראל: קטיף פירות הקיץ בעיצומו היבול הוכפל ביחס לשנה שעברה!

20 יול 2022 המחברת/ת:
שפע פרי קיץ ישראלי שפע פרי קיץ ישראלי ארגון מגדלי הפירות

קטיף האגס החל בימים אלה ויבולו יעמוד על כ- 28 אלף טון; יבול הנקטרינה והאפרסק יעמוד על כ- 100 אלף טון.

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל אומר כי החקלאים הנמצאים כעת בשיא עונת הקטיף מברכים על עונת פרי משובחת, לאחר שאשתקד חוו ירידה של כ- 40% ביבול פירות הקיץ. "עונת החורף האחרונה התאפיינה בטמפרטורות נמוכות, כמות משקעים גבוהה ושפע מנות קור, ההכרחיות ליבול גבוה ואיכותי במטעים. הודות להכפלה בכמויות הפרי, העולה אף מעל הממוצע הרב השנתי, אני קורא לרשתות השיווק לגלות אחריות צרכנית, לא להפקיע מחירים באמצעות פערי תיווך מוגזמים הפוגעים בצרכן ולעודד צריכת פירות כחול לבן" אומר בלחסן.

על פי נתוני ארגון מגדלי הפירות בישראל:

יבול האגס יעמוד על כ- 28,000 טון, עלייה של מעל ל- 70% ביחס לשנה שעברה, אז עמד היבול על כ- 16,000 טון. הקטיף החל בימים אלה, במטעי הגליל העליון, רמת הגולן ובאזור ירושלים וימשך עד אמצע חודש אוגוסט.

יבול האפרסק והנקטרינה יעמוד על כ- 100,000 טון עלייה של כ- 120% ביחס לשנה שעברה, אז עמד היבול על כ- 46,000 טון. קטיף הנקטרינה והאפרסק נמצא בשיאו וימשך עד סוף חודש ספטמבר.

יבול השזיף יעמוד על כ- 25,000 טון, עלייה של כ- 100% ביחס לשנה שעברה, אז עמד היבול על כ- 12,500 טון. הקטיף נמצא בשיאו וימשך עד חודש אוגוסט.

יבול הענבים יעמוד על כ- 65,000 אלף טון, בדומה לממוצע הרב שנתי. בציר הענבים החל במאי, יגיע לשיאו בחודש אוגוסט ויסתיים חודש אוקטובר.

יבול המנגו יעמוד על כ- 60,000 אלף טון, ירידה של כ-15% ביחס לשנה שעברה, אז עמד היבול על כ-70 אלף טון, עקב סירוגיות. קטיף המנגו החל לאחרונה וימשך עד חודש דצמבר.

יבול המשמש עמד השנה על כ- 15,000 טון, עלייה של כ- 280% ביחס לשנה שעברה, אז עמד היבול על כ-4,000 טון. הקטיף והשיווק הסתיים.

בלחסן אומר עוד כי את האגס הישראלי יהיה ניתן למצוא בשווקים לאורך כל השנה עד אפריל-מאי 2023 ואת הנקטרינה כחודש נוסף לאחר הקטיף, הודות לשיטות שימור חדשניות לשימור חיי המדף של הפירות בתנאי איסום וקירור מבוקר, תוך שמירה על בטיחות המזון והגנה על איכותם התזונתי, כך שניתן לשווקם טריים ועסיסיים לצרכנים. בלחסן מוסיף כי הודות לשפע הפרי, המחיר לצרכן אמור להיות מאוזן ונוח, אך זה תלוי אך ורק ברצונן של רשתות השיווק להוריד את מחירי פער התיווך, להוזיל מחירים ולאפשר לצרכן הישראלי צריכת פירות בריאים תוצרת ישראל.

על פי נתוני ארגון מגדלי הפירות בישראל, התמורה לחקלאי עבור קילו אגס הינה בין 3.30-3.80 שקלים בשער המשק (לפני הוצאות עיבוד ואחזקת המטע) ומחירו על המדף צפוי לעמוד על בין- 8-12 שקלים לקילו (בקיץ). עבור קילו נקטרינה התמורה לחקלאי הינה בין 3.5-5 שקלים בשער המשק ומחירו על המדף עומד בימים אלה על כ- 9 שקלים בממוצע. חשוב לציין כי מחיר הנקטרינה, כמו שאר הפירות, משתנה על פי זמן הקטיף ועד חודש אוגוסט צפויה להיקטף מסת היבול העיקרית במטעי הנקטרינה והמחיר צפוי להשתנות בהתאם להיצע וביקוש.

עוד קורא בלחסן לציבור הרחב לרכוש פירות וירקות בריאים תוצרת ישראל אותם גידלו וטיפחו החקלאים על אדמת המדינה ולא מייבוא, אשר חלק ממקורותיו לא ידועים ועלולים לסכן את ענפי הצומח, כפי שנאמר בדו"ח השירותים להגנת הצומח.

 נקטרינה בוסתן בראשית בעין זיוון

צילום נקטרינה - בוסתן בראשית עין זיוון

ארגון מגדלי הפירות בישראל מייצג כ- 3,500 מגדלי פירות בארץ, המעבדים כ- 360,000 דונם מטעים (לא כולל הדרים), המניבים כ- 600,000 טון פרי בשנה ומספקים מגוון פרי איכותי לשווקי ישראל וליצוא. ערך תפוקת ענף הפירות (ללא הדרים) בישראל כ- 7 מיליארד, הענף מהווה כ- 23% מהתפוקה החקלאית בארץ

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.