ביכורי דבש - לקראת חג השבועות

10 מאי 2021 המחברת/ת:
מימין- הדבוראי ברוך פויכטונגר  ואופי רייך מנכל מועצת הדבש מימין- הדבוראי ברוך פויכטונגר ואופי רייך מנכל מועצת הדבש צילום: מועצת הדבש

סיור שטח במכוורת 'דבש נגוהות' עם תחילת עונת רדיית הדבש האביבי כחלק מסיורי השטח שעורך אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש במכוורות ברחבי הארץ/

מנכ"ל המועצה ביקר במכוורת 'דבש נגוהות' של משפחת פויכטונגר המתמחה בייצור דבש ומספקת שירותי האבקה לחקלאים, ונמצאת כעת בתחילת רדיית הדבש האביבי. במסגרת הסיור אמר רייך כי, "חג השבועות- חג החקלאות בפתח והדבוראים נמצאים כעת בשיא עונת הרדייה של הדבש הנוצר מפרחי האביב שמילאו את הארץ בפריחה טובה, אני ממליץ לציבור הרחב לקנות דבש לשבועות בקנייה ישירה מהדבוראים לעידוד החקלאות בארץ".

את המכוורת מוביל הדבוראי ברוך פויכטונגר, בן למשפחת דבוראים ותיקה, אשר ערך את הסיור המקצועי במכון הרדייה של המכוורת המשמש להפרדת הדבש מהחלות ומזיגתו לצִנְצָנוֹת. בימים אלה עובד המתקן 6 ימים בשבוע כדי לרדות את הדבש מפרחי האביב, אשר יהוו את ביכורי הדבש לחג השבועות. עוד הציג פויכטונגר את מגוון הדבש הזני של המכוורת, בין הטעמים הנוצרים מסוגי פריחה שונים: הדרים, אקליפטוס, אבוקדו, תלתן, בצל, שיזף וכן "הדבש הלבן" שזכה בתחרות 'טעימת דבש עיוורת' שהתקיימה בתערוכת 'Culinary' בארץ, בשיתוף מועצת הדבש וסיפר, כי מכוורת 'נגוהות' כוללת מאות כוורות המוצבות בחבל לכיש ונודדות בהתאם לעונות השנה לטובת האבקה בשטחי הגידולים החקלאיים בכל רחבי הארץ, מעמק יזרעאל ועד לדרומה. בנוסף מקיימת המכוורת משלוחי דבש לכל רחבי הארץ, לצד שיכר דבש בסגנון בירה וכן מוצרי קוסמטיקה מדבש.

מנכ"ל מועצת הדבש הוסיף בסיום הביקור, כי התרשם מפעילותו של פויכטונגר, מהמכוורת המתקדמת ומגוון סוגי הדבש האיכותי ואמר: "הדבוראים בישראל פועלים כל העת ובמיוחד בעונה זו לשינוע כוורות והצבתן בסמוך למטעים ולפרדסים הפורחים ברחבי הארץ. על מנת שדבורי הדבש יבצעו את פעולת האבקה להפריית הפרי שכן הדבורה הקטנה אחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם ובלעדיה לא יהיה מזון מן הצומח ובמקביל החלו את מלאכת הרדייה" ציין רייך והוסיף: "יום הדבורה הבינלאומי שיצוין ב- 20 במאי וחג השבועות-חג החקלאות, מתקיימים השנה באותו השבוע, דבוראי ישראל והמכוורות ילבשו חג ומזמינים את עם ישראל לחגוג במכוורות עם ביכורי הדבש היישר מהכוורת".

מנתוני מועצת הדבש

בישראל, קיימים כיום יותר כ- 510 דבוראים המטפחים כ- 120,000 כוורות הפזורות בנקודות מרעה צופניות ברחבי הארץ, מתוכן כ- 80,000 כוורות משמשות להאבקת גידולים חקלאיים. ייצור הדבש המקומי עומד על כ- 3,500 טון בשנה. דבורת הדבש תורמת באמצעות האבקת הגידולים לתוצר החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה ובעולם 215 מיליארד דולר.

 

על הדבש והדבורים - באתר מועצת הדבש - www.honey.org.il

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.