הצעת החוק לעידוד החזרה לעבודה באמצעות מענק כולל גם חברי אגודות וגם בני משפחה

לאור מצב התעסוקה בארץ עקב משבר הקורונה שבה הוצאו עובדים רבים לחל"ת, אחרים פוטרו ורבים עוד חזרו למעגל העבודה החליטה הממשלה לקדם הצעת חוק שתתגמל מעסיקים הקולטים את עובדיהם באמצעות מענקים.

הצעת החוק המקורית קבעה כי חברי אגודות ועסקים משפחתיים לא ייכללו בהצעה.

עם פרסום הצעת החוק נשלחה הסתייגות להצעת החוק ובה דרישה לכלול חברי אגודות המעסיקים עובדים ואשר מתנהל כעסק קטן או בינוני לכל דבר ועניין בין אלו שיהיו זכאים למענק כאשר הם קולטים מחדש עובדים.

כמו כן, הוגשה הסתייגות להצעה שלא לתגמל עסק משפחתי שבו מועסקים בני משפחה שהוצעו לחל"ת

לשמחתנו ההסתייגויות יתקבלו וזו חלק מההודעה שהוציאה וועדת הכספים:

מסגרת ביקורת מצד הוועדה לעניין חברי אגודות שיתופיות וחברי קיבוצים, קבע משרד האוצר במסגרת הנוסח, כי כל חבר אגודה שיתופית שמתקיימים לגביו יחסי עובד מעביד ומפקידים לעניינו דמי ביטוח לאומי, יוכר במסגרת זכאות למענק עבורו. יחד עם זאת, עלה מצד חברי הקיבוצים כי התיקון איננו נותן מענה מספק למצב מבחינתם, ולגבי רבים מחבריהם לא תחול זכאות.

 בנוסף עלה במהלך הדיון נושא המעסיקים ששימרו ולא פיטרו את עובדיהם, ואינם זכאים לתגמול בשל כך, במסגרת החוק. כזכור לדרישת חברי הוועדה, נקבע במסגרת תיקון חוק משק המדינה לפני כשבוע, כי קריטריונים לצורך חלוקת חצי מיליארד שקלים למעסיקים שלא פיטרו את עובדיהם, יובאו לאישור ועדת הכספים. במסגרת זו דרשה הוועדה היום, כי המועד אחרון בו יובא הנושא לדיון ועדת הכספים, יהיה ה-15 ביולי.

.... 

לאור ביקורת מצד חברי הוועדה על ההחלטה להחריג בני משפחה ממסגרת המענק, הגיעו הצדדים להסכמה כי אלה יכללו במסגרת המענק, ובלבד שאותו קרוב משפחה היה מועסק בעסק האמור עד סוף חודש פברואר 2020.

 עוד דרשו חברי הוועדה לוודא כי הבירוקרטיה הכרוכה בקבלת המענק תהייה המינימלית ביותר, ודרשו להציג בפנים את ההליך הדרוש, ולהכניס הקלות שונות".

 

מצ"ב פנייתנו לחברי ועדת הקורונה וליו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני.     

עודכן לאחרונה ב ראשון, 14 יוני 2020 15:42

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.