בג״צ דחה עתירת חקלאי לקבלת מכסות המים באופן פרטני ולא באמצעות האגודות השיתופיות

התאחדות חקלאי ישראל: "מברכים את בג"צ שהחזיר את הדיון לפורום הציבורי שם צריך להתנהל. בג"צ למעשה מבין כי בלי האגודות החקלאיות השיתופיות , אפשר לפרק את כל החקלאות המאורגנת וכל בעל הון מתל אביב יוכל לרכוש קרקע ומים ולעשות בהם כאוות נפשו"

בג"צ דחה היום את עתירת שמעון מגן, על פיה מכסות המים לא יינתנו לאגודות שיתופיות אלא לחקלאי באופן פרטני. מדובר בעתירה שהוגשה לפני כשמונה שנים.

התאחדות חקלאי ישראל אשר הצטרפה כמשיבה בשם כלל התנועות המיישבות הודיעה בפני בג"צ כי היא מתנגדת לבג"צ בשל היותו משנה את סדרי ההתיישבות מבראשית וקיבל את הטענה המרכזית של ההתאחדות והיא שמי שמקבל את מכסות המים הן האגודה השיתופית. התאחדות חקלאי ישראל יוצגה על ידי עורך הדין יגאל דנינו.
בג"צ נימק את החלטתו בין היתר בטיעון כי התקופה הינה תקופת ביניים בה אין כנסת ואין ממשלה וכי יש לשמוע את עמדת שר החקלאות החדש אשר יתנה מדיניות חדשה. בנוסף בג"צ מנמק כי יש תקנות שמסדירות את האיסור של המסחר במים והכנסת הבאה היא זו שתדון בהן ותאשר אותן יחד עם שר החקלאות החדש.
בכך למעשה בג"צ דחה את עתירת שמעון מגן וגלגל אותה בחזרה למסדרונות הפוליטיים ולדיון הציבורי.

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "אני מתנגד למסחר במים אך יחד עם זאת, אני בטוח שיש לשמור על האגודה החקלאית במושב ובכלל זה את ניהול משק המים דרך האגודה החקלאית במושבים. משק המים עובר שינויים משמעותיים בכל הפרמטרים ממחיר, דרך קיצוצים ופיתוח מקורות מים חדשים. משק המים חייב להתנהל במקצועיות והידברות בין כל הגורמים ולא דרך בית המשפט".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: "בג"צ החזיר את הדיון לפורום הציבורי שם הוא צריך להתנהל. בג"צ למעשה הבין כי בלי האגודות החקלאיות השיתופיות , אפשר לפרק את כל החקלאות המאורגנת וכל בעל ההון מתל אביב יוכל לרכוש קרקע ומים ולעשות בה כאוות נפשו. צר לי ששר החקלאות היוצא, אורי אריאל ומנכ״ל משרדו, שלמה בן אליהו שיתפו פעולה עם התביעה ואני מברך שבית המשפט דחה אותה על הסף בשלב זה״.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.