פשוט, נגיש וחינמי- לוויין חסה: משרד החקלאות מגיש מדריך חינמי למעקב אחר שינויים בשדה באמצעות צילומי לוויין בגרסת "עשה זאת בעצמך"

דמיינו עולם בו לכל אחד ישנה גישה למערכת צילומי לוויין שמתעדכנת מידי שבוע ומאתרת את השינויים שחלים בשדה, כך שבמקום "לתצפת" על השדה יוכל החקלאי לעשות שימוש באתר שיסרוק עבורו את כל השדה. דמיינו עולם בו אותו אתר מנחה את החקלאי וממקד אותו באזורים הבעייתיים, המצריכים טיפול מסוג אחר, או כמויות שונות של דישון, מים או הדברה וכל שנותר זה רק להגיע לאותו המקום ולבדוק את מקור הבעיה. נשמע טוב? מהיום כבר לא צריכים חברות שתעשנה זאת עבורכם, משרד החקלאות חושף את המדריך החינמי של "עשה זאת בעצמך", לשימוש בצילומי לוויין לזיהוי שינויים החלים בשדה.

כיום, מדינת ישראל נחשבת למובילה בתחום החקלאות המדייקת. במסגרת זו ובמטרה להקל על החקלאיים ולחסוך עבורם כסף רב על התקשרות עם חברות כאלה או אחרות וזמן, משרד החקלאות מפרסם את המדריך החינמי לפישוט ולהנגשת השימוש בתצלומי לוויין דרך האינטרנט. תצלומי הלוויין סורקים את השדה ומזהים את הגידולים הבעייתיים. התצלומים ממקדים את החקלאי באזורים שיש לשנות בהם את דרכי הטיפול. כך שאם בעבר חקלאיים היו נוהגים למשש ולהריח כל פרי או ירק כדי לבדוק את תקינותו, כיום, הלוויין ימקד את החקלאי, ויעביר לו נתונים שאינם נראים בעין הרגילה. בצורה זו יוכל החקלאי לממש את מלוא הפוטנציאל של הגידולים הנמצאים בשדה, להגדיל את היבול ולחסוך זמן עבודה וכסף.

הגישה אל התצלומים מתאפשרת באופן חינמי דרך האתר Google Earte Engine  והמדריך שיצר משרד החקלאות מסביר כיצד ניתן לעשות זאת באופן עצמאי.

 

למדריך ההרשמה המלא, לחץ כאן!

Picture1.png

לסרטון הדגמה ביוטיוב, לחץ כאן!

Picture2.png

לקטעי קוד להזנה באתר, לחץ כאן!

Picture3.png

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.