האיחוד החקלאי על הגילוי שיש מיליון דירות בתכנון- תתחילו לבנות במקום להרוס את המרחב הכפרי !

28 פבר 2018 המחברת/ת:

על רקע פרסום הנתונים לפיהם קיים מלאי תכנוני של למעלה ממיליון יח' דיור על קרקע מדינה אומרים בתנועת האיחוד החקלאי כי המאגר הלאומי התכנוני חשף את האמת הידועה- זה לא באמת מחסור בדיור אלא הרצון לחסל את ישובי המרחב הכפרי.

במקום להשקיע בהסדרת התכניות התקפות הקיימות שבגינן ניתן ליצר כמיליון יחידות דיור ממשלת ישראל מחפשת את הפתרון מתחת לפנס תוך רמיסת מוסדות התכנון ופגיעה אנושה בשטחים הפתוחים והחקלאים וכן פגיעה באיכות חייהם של עשרות אלפי משפחות שיפגעו מהיעדר תשתיות תחבורה.

לדברי מזכ"ל האיחוד החקלאי, עו״ד דודו קוכמן,  זו העת להודות שותמ״ל נכשל בתפקידו המרכזי ועליו להתרכז בפינוי בינוי תוך סיוע לראשי הרשויות לבצע את תפקידם ולא להלך עליהם אימים מצד אחד ולרפד אותם בהסכמי גג שערורתיים מצד שני. לדבריו, המלאי התכנוני גדול בהרבה שכן הנתונים לא כוללים את הקרקע הפרטית הזמינה לבניה.

לאחרונה פנה מזכ"ל כפרי האיחוד החקלאי במכתב לשר האוצר בדרישה לבטל את חוק הותמ"ל. קוכמן מזכיר כי הבעיה אינה בתכנון אלא בבניה וקורא לקדם תכנון כוללני ומושכל תוך ניצול יעיל של הקרקע, המביא בחשבון את כלל צרכי מתחמי הדיור – תחבורה, חינוך קהילה, חקלאות וסביבה. לדבריו מנגנון של ספירות יחידות דיור יוצר אסון אורבני באשר הוא מתעלם מבעיות תשתית

לפנייתו של מזכ״ל האיחוד לשר האוצר ויו״ר מועצת מקרקעי ישראל.

באיחוד החקלאי קוראים לשר האוצר להקצות משאבים למוסדות התכנון על מנת שיקדמו את התכנון הראוי, להתחדשות עירונית ולשחרור מאות תכניות מאושרות שאינם מקודמות בשל היעדר תשתיות ולא לפעול בקיצור דרך בהארכת הוראת השעה שלא רק שלא הוכיחה את עצמה אלא כאמור פוגעת קשות בדורסנותה.

חוק הותמ"ל הורס את הערים, את הכפרים הסמוכים להם ויוצר פרבור- זאת כאשר קיים מלאי של מאות אלפי יחידות דיור בתכנון שאינו מנוצל.

לדברי עו״ד קוכמן: ״זה לא באמת מחסור בדיור אלא מניפולציה של מונופולים ובהם רשות מקרקעי ישראל ששולטת במעל 90% מהקרקעות. ובכך גורמות מצד אחד לעליה מסחררת של המחירים בשנים האחרונות וביד שניה עם יד קלה מביאות לחיסול שטחים פתוחים וחקלאים תוך פגישה אנושה בהתיישבות..., עבור משרד האוצר מדובר במספרים. עבורנו, החקלאים, זה החיים עצמם. אנו נמשיך במאבק ציבורי בכל החזיתות כדי למנוע את חיסול החקלאות, השטחים הפתוחים ואת פירבורה של המדינה, מהלך שיהיה בכיה לדורות״.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.