אושרו המכסות לייצור ביצי מאכל בשנת 2018: 2.33 מיליארד

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום את תקנות המועצה לענף הלול, הקובעות את הכללים בדבר מכסות לייצור ביצי מאכל לשיווק בשנת 2018, שהגיש משרד החקלאות. על פי התקנות, המכסה הארצית לשנה הבאה תעמוד על 2.33 מיליארד ביצים, זאת אל מול המכסה השנה, שעמדה על 2.25 מיליארד ביצים.

בראשית הדיון הלין יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל על כך שהתקנות הועברו לוועדה על ידי משרד החקלאות זמן קצר מאוד לפני הדיון, מה שלא אפשר הכנה מקדימה ראויה. עוד אמר כי מדובר בתופעה החוזרת על עצמה בכל שנה. לדבריו "מדובר בחוצפה וזה לא משנה מי אשם. זה זלזול בוועדה שעסוקה מעל ומעבר ואני לא מוכן לקבל את זה יותר. העובדה שאני לא יכול לזרוק את האנשים האלה (בעלי הלולים) לרחוב לא יכולה להיות לרועץ במערכת היחסים המתקיימת בינינו. אני דורש להוציא מכתב למנכ"ל משרד רה"מ ומזכ"ל הממשלה בנושא".

בעוד שהתקנות שהגיש המשרד לאישור הוועדה דיברו על גידול של 2% במכסת הייצור, שיוקצו למגדלים חדשים בלבד, במהלך הדיון החליט יו"ר הוועדה להקצות תוספת של אחוז נוסף למגדלים הקיימים, זאת בכדי לנסות ולהתמודד עם המחסור בביצים שקיים כבר היום בשוק ועתיד להתגבר לקראת חג הפסח, זאת לצד אתגרי הייבוא העולים בשל זיהומים ומחלות שהתגלו בחודשים האחרונים בתעשיית הביצים באירופה.

לאחר אישור התקנות אמר ח"כ כבל: ״התקנות האלו חשובות ביותר, כי לצערי הן מקור הפרנסה הכמעט יחידי של החקלאים לאורך הגדר בגבול לבנון. התכנון בענף הביצים קריטי ולכן הגדלנו את המכסות כדי להתמודד עם המחסור העצום שיש כיום בשוק, שלא יווצר מצב ששוב יהיה מחסור גדול בשוק״.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.