מגבלות היצוא הוסרו: ארגנטינה תמשיך לייצא בשר כשר אל ישראל

29 אוג 2021 המחברת/ת:
מגבלות היצוא הוסרו: ארגנטינה תמשיך לייצא בשר כשר אל ישראל Photo by Klaus Post from FreeImages

הודות למאמצי שגרירת ישראל בארגנטינה, משרד החקלאות ומשרד הכלכלה, ישראל תחזור לייבא בשר מארגנטינה. לאחר כחודשיים מהחלטתה של ארגנטינה להפסיק את יצוא הבשר אל מחוץ למדינה, זאת בהמשך לניסיון להפחית את מחיר הבשר לאזרח הארגנטינאי, הוחלט להחריג את מדינת ישראל מן ההגבלות ולהמשיך לייצא בשר כשר אל ישראל. ההחלטה להחריג את ישראל, התקבלה הודות למאמצי השגרירה הישראלית בארגנטינה, גלית רונן, משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומשרד הכלכלה. בימים האחרונים חתם נשיא ארגנטינה על צו המחריג בצורה רשמית את יצוא הבשר הכשר לישראל מן המגבלות על יצוא בשר בקר מארגנטינה לכל העולם.

בהמשך להחרגה זו, בחודש הקרוב ישראל צפויה לקבל משלוח ראשון מאז הטלת מגבלת הייצוא שיכלול כ-3,500 טון בשר בקר, כמות המהווה יותר מ-50% מהיבוא החודשי שהיה נהוג לייצא בין המדינות טרם הטלת המגבלות.

מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמן-פס: "חידוש הייצוא הסדיר לישראל הוא בשורה גדולה לצרכן הישראלי, בוודאי לאור חגי תשרי, במסגרתם רבים נוהגים להגיש אל שולחן החג בשר. הישג זה יתרום להיצע בשר בקר בשוק הישראלי, וימנע מחסור בבשר במהלך חודש גדוש בחגים זה".

סמנכ"ל בכיר לסחר ושיתוף בין לאומי במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, יעקב פולג: "מדובר בהחלטה יוצאת דופן, ועל כך אני מודה לכל העוסקים במלאכה. החרגה זו מעידה על הידוק הקשרים בין המדינות ואני מברך את ארגנטינה על חזרתה לשווק בשוק הישראלי, המשלים את הביקוש לבשר בקר באמצעות יבוא מחו"ל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.