מנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר נחום איצקוביץ': "אבחן את האפשרות להעביר את קרקעות מפעלי ים המלח לחקלאי האזור עם תום הזיכיון של המפעל"

23 דצמ 2020 המחברת/ת:
‎⁨בתצפית בולענים ושטחי חקלאות מעין גדי⁩ ‎⁨בתצפית בולענים ושטחי חקלאות מעין גדי⁩

מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ד"ר נחום איצקוביץ', ובכירי המשרד סיירו היום במועצות האזוריות תמר ים המלח ו-מגילות. במהלך הביקור שאירחו ראשי המועצה, ניר ונגר ואריה כהן, הם נפגשו עם חקלאים במועצות, שמעו סקירות, קיימו תצפיות על גבולה המזרחי של ישראל בסמוך לשטחים החקלאיים של עין תמר ועל הבולענים והשטחים החקלאיים ליד קיבוץ עין גדי. במהלך הביקור הועלתה הסוגיה בדבר שטחים חקלאיים הצמודים למפעלי ים המלח שבמקור הם אדמה חקלאית, ויכולים להוות עתודה לפיתוח חקלאי עבור חקלאי האזור. מנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר נחום איצקוביץ' הבטיח לבחון את האפשרות לגריעת השטחים ממפעלי ים המלח לטובת שימוש חקלאי האזור עם תום הזיכיון.

בביקור נידונו בעיות הניקוז והכשרת הקרקעות ברחבי המועצות וקיומה של התיישבות וחקלאות באזור המאתגר של ים המלח. אל הביקור הצטרף בזום שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, הנמצא בבידוד. השר שוסטר ציין כי הוא: "מלא הערכה לתושבים החיים ומתמודדים עם חבל ארץ קשה זה".

ראש המועצה ניר ונגר הודה לשר ולמנכ"ל על שיתוף הפעולה והתמיכה באזור.

ניר וגנר אמר כי: "זהו סיור חשוב הממחיש את האתגרים הרבים של החקלאים והתושבים שגרים במקום הנמוך בעולם. צריך לעשות הרבה לתמיכה בהמשך ההתיישבות המאתגרת בגבול המזרחי של מדינת ישראל. על אף הקשיים ואתגרי הקורונה, תושבי ים המלח, החלוצים של הדור הזה, ממשיכים לעבד את האדמה ולשמור על התיישבות בחבל ארץ זה".

 

מנכ"ל משרד החקלאות, ד"ר נחום איצקוביץ', סיכם ואמר: "אני שמח להיות כאן. כשרואים את ההרים מצד אחד ואת הים מהצד השני אי אפשר שלא להתמלא באהבה. בעיית הכשרת הקרקעות ידועה לנו.

בכוונתי לבחון את העברת קרקעות ממפעלי ים המלח לחקלאי האזור עם סיום הזיכיון בשנת 2030".  

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.