עסקאות המוערכות בהיקף של 640! מיליון ₪ נסגרו בתערוכת אגרו משוב, אירוע החקלאות הגדול בישראל

23 יונ 2019 המחברת/ת:
אגרו משוב אגרו משוב

מפגשים בין קניינים ומשווקים מהארץ ומחו"ל, במסגרת אגרו משוב 2019 (Agro Mashov) הולידו עסקאות, המוערכות בהיקף של 640! מיליון שקלים. מדובר בעסקאות שנתיות או רב שנתיות לגידול ואספקת פירות, ירקות, תבלינים ופרחים בהיקפים גדולים ביותר.

זוהי השנה ה-29 ברציפות שבה מתקיימת התערוכה. בשנים האחרונות התחזק נושא שיווק התוצרת החקלאית בתערוכה והשנה הציגו בה "רמי לוי – שיווק השקמה", "שופרסל", חקלאי גרנות, חברות הזרעים סולי, אוריג'ין וטופ סיד. מקומם של קנייני תוצרת החקלאית, השפים בין מבקרי ומציגי התערוכה הולך וגדל משנה לשנה. היחלשות השווקים הסיטונאיים, הביאה לכך שיותר ויותר חקלאים מגיעים לתערוכה כדי לפגוש קניינים ולסגור עסקאות ישירות עם יצואנים, קניינים ובעלי רשתות ומפעלים. בתערוכה ביקו קניינים ובעלי רשתות רבים מהארץ ומחו"ל, כמו גם חקלאים, סיטונאים וחברות שיווק אחרות ובמהלכה נסגרו עסקאות רבות. 

מעתיד הקנאביס בישראל דרך משבר המים וכיצד מרחיבים את שטחי גידול האבוקדו. כל נושאי החקלאות הבוערים בישראל קיבלו במה מכובדת ועניינית בתערוכת אגרו משוב שנערכה השבוע. מזה שנים, שאגרו משוב נחשבת לבמה המובילה לכל המעוניין לראות ולהראות מקרוב את הפיתוחים החדשים ביותר בתחום הן מישראל וכן מהעולם. מבקרי דוכני חברות הזרעים טופ סיד, אוריג'ין זרעים, סולי זרעים ראו זנים חדשים של עגבניות שרי, פלפלים, אבטיחים ומלונים שזכו לביקורת ולביקורים מצד אין ספור משלחות שהגיעו במיוחד מאסיה , אירופה, אפריקה ואפילו מדרום אמריקה. בנוסף, בזכות המפגשים הבלתי פורמליים בין קניינים ומשווקים מהארץ ומחו"ל, על כוס בירה צוננת נולדו עסקאות, המוערכות, כאמור, במאות מיליונים.  
לאחר הנאומים של טקס הפתיחה עלה לדבר גיורא פרויד מקבוצת משוב שהציג משלחת סינית בת 14 אנשי עסקים ממחוז Inner Mongolia. מחוז זה נמצא בצפונה של סין על הגבול עם מונגוליה ושטחו כמליון קמ"ר. מטרת בואה של המשלחת הוא לקדם קשרי מסחר בינם לבין ישראל בדגש על פיתוח חקלאות והביעו עניין רב בדוכנים השונים.

לאחר טקס הפתיחה החלו המושבים המקצועיים. הכנס הראשון שנפתח, כנס המים, נערך במעמד שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון. יעלון הרצה על מחסור המים ועל החשיבות הפוליטית של המים באזורנו ואמר כי "מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה, שסופה טרם נראה באופק, פרצה בשל מחסור במים בדרעא". את הכנס הנחה ירון סולומון מהאיחוד החקלאי ודיברו בו גיורא שחם, יו"ר רשות המים על מדיניות הממשלה לפיתוח משק מים, ד"ר אסף לוי, סמנכ"ל אמצעי ייצור במשרד החקלאות על הקצאת מים לחקלאות בעידן הקיצוצים ומנגנון פיצוי ולבסוף עודד דיסטל, מנהל הניוטק במשרד הכלכלה לשעבר על טכנולוגיות וחדשנות בעף המים שאף קיבל תעודת הוקרה ממשוב עם פרישתו לגמלאות מהשירות הממשלתי. לאחר הסקירות נערך פאנל שעסק באתגרים בפיתוח משק המים ישראל 2050 בו השתתפו אבו וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, שי חג'ג', יו"ר המועצות האיזוריות וראש המועצה מרחבים, אברום בן יוסף, סמנכ"ל תשתיות בחברת מקורות, יענקל'ה מוסקוביץ', יו"ר ועדה חקלאית רמת נגב וד"ר אבנר אחיטוב, מנכ"ל מים לישראל.   

כנס נוסף שנערך ביום הפתיחה הוא כנס הפלפל. עד לפני מספר שנים הפלפל היה המותג החזק ביותר של אזור הערבה. הפלפל הישראלי כיכב בסלטים ובתבשילים של ישראלים רבים כמו גם של תושבי אירופה. לפני מספר שנים החלה דעיכתו של הפלפל, יותר ויותר חקלאי ערבה שגידלו את הפלפל עברו לגדל ירקות אחרים, חלק מזה נובע מ"מתווה הפלפל" שהמדינה העבירה ובמסגרתו קיבלו החקלאים תמריצים לגדל גידולים אחרים ולזנוח את הפלפל. השנה, החליטו ב- Agro Mashov 2019 להקדיש לפלפל כנס מקצועי בפני עצמו. דבר שהוכיח את עצמו בביקוש לכנס ולכמות האורחים בו. בכנס דיברו אלי אהרון, מנהל אגף מקצועי בארגון מגדלי הירקות, מאיר בן ארצי, יו"ר מור אינטרנשיונל על האתגרים בייצוא הפלפל וכן הרצאתה של הגב' נטליה במתובה, מומחית בינ"ל לשיווק פלפל לשוק הרוסי ואחרים.   

אחת ממטרות הכנס היה לסייע לחקלאים ללמוד כיצד להגדיל את רווחיותם כמו גם לבחון כיצד מגדילים את הייצוא של פלפל איכותי לחו"ל וכיצד מגדילים את צריכת הפלפל בשוק המקומי. הכנס הרביעי בתערוכה היה גם המסקרן ביותר, אולי גם בגלל אחד הדוברים בו – רה"מ לשעבר אהוד אולמרט שכיום משמש כיועץ לחברת יו ניבו ועסק בקנביס. מטרת הכנס היתה להעביר ידע מקצועי ולתת כלים על ענף המוערך על ידי הממשלה בכ-100 מיליארד שקל בשנה עם פוטנציאל כלכלי ליצוא בשווי של 4 מיליארד שקל בשנה. הכנס נפתח בברכת רה"מ לשעבר אולמרט שאף סיפר אנקדוטה מעניינת שכשאר ישב עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, היא סיפרה לו שהיא עושה קניות מדי שבוע בסופר הקרוב לביתה ומעדיפה את התוצרת הישראלית שיותר יקרה מזו המקומית כי היא יותר טעימה לה. עוד דיברו בכנס יובל לנדשפט, מנהל יחידת הקנאביס במשרד הבריאות על הסדרת תחום הקנאביס לשימוש רפואי והחלטות הממשלה בתחום, שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל הציג את המגמות והתחזיות בתחום, פרופ' חננית קולטאי, חוקרת צמחי מרפא מהמכון הוולקני דיברה על מחקר ופיתוח לקראת ייצוא וטל אוחנה, ראש מועצת ירוחם הציגה את חזון התפתחות הקנאביס במועצה. בנוסף, הציגו דוברים נוספים טכנולוגיות חדשות בתחום, אפשרויות המימון ועוד. לאחריו נערך כנס מקצועי נוסף,  "אבוקדו הוא המלך". ראובן דור ממועצת הצמחים הציג את המגמות והתחזיות בתחום, רונן אייזנברג, מנהל שיווק אגף הפירות מהדרין הציג את המגמות הכלכליות, עדכון תחזיות והתפתחויות בייצוא האבוקדו מישראל והגב' נטליה במתובה דיברה על על פוטנציאל וחיזוק ענף האבודקו בשוק הרוסי ואף ענתה על שאלות מהקהל בנושא.   

בהמשך, כמדי תערוכה, נערכה בחירת הביתנים והמוצרים המצטיינים . צוות השופטים כלל את יו"ר הועדה, גיורא פרויד סגן עורך "משוב לחקלאות", איציק מלכה, נשיא התערוכה, מישי סלומון מציג, פרוט לוגיסטיקה. במקום הראשון זכה ביתן משרד החקלאות. במקום השני הדוכן של גרין לייטינג.

בקטגוריית רשתות שיווק זכתה שופרסל, על ביתן מזמין וב״גובה העיניים"

במקום הראשון במוצרים זכו שגיא שירותי חקלאות שהציגו פתרונות  השקיה חדשניים. במקום השני מיכלי אריזת תוצרת של חברת "טריפלקס" על העובדה שפתרונות האריזה של טרפלקס מבליטות את  שם המגדל בנקודת המכירה. בנוסף מיכלי טריפלקס הם חד פעמיים ומונעים העברת חיידקים במכלים.

ובמקום השלישי מערכת תמיכה לחקלאות מדייקת של חברת פיק אפ . (PickApp)

פרסים מיוחדים הוענקו לשלוש מועצות אזוריות שהבינו את חשיבות המיתוג האזורי ואת התרומה לכלל תושבי המועצה. למועצות אזוריות "רמת נגב", "ערבה תיכונה" ו"מרחבים" על היוזמה לקידום חקלאים וחברות חקלאיות להציג תוצרתם באירוע "אגרו משוב 2019" וכן למשפחת זיו אב ממושב עין יהב עבור איכות המוצר "הבנרו – חריף חריף".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.