חדש: "מנגו ננסי" והפרי העשיר ביותר בארץ בוויטמין סי!

04 ספט 2023 המחברת/ת:
פירות חדשים בדרך למדפים). פירות חדשים בדרך למדפים).

משתלת ולך תשלח לתערוכת החלקאות המרכזית "אגרומשוב" שני עצי פרי חדשים בישראל: האמברלה - המזכיר מנגו, אך בטעם שונה והאסרולה - דמוי דובדבן עסיסי, המכונה גם "סופר-פרי" בשל העובדה כי מכיל כמות מטורפת של ויטמין סי - פי 60 מאשר בתפוז

עצי פרי חדשים הם תמיד דבר מסקרן, בטח בישראל - מדינה בה הפירות השונים הפכו כבר לחלק מתרבות האוכל. שניים כאלו - של משתלת וולך - יוצגו בתערוכת החקלאות המרכזית של ישראל "אגרומשוב" שתתקיים בין ה-5-6.9 במתחם אקספו בתל אביב. 

הראשון הוא עץ האמברלה - יש כאלה שאומרים כי הוא מזכיר המנגו המוכר והוותיק בארץ. מבנה הפרי כמעט זהה למעט הגודל והטעם. ניתן לומר שהוא מנגו ננסי עם פירות בטעם אחר. עץ  אמברלה מניב אשכולות עמוסי פרי כתום וריחני שמופיעים אחרי פריחה מאסיבית בצבע לבן.

עץ הפרי הנוסף הוא אסרולה - שמגיע אלינו מספרד. עץ שיחי בעל פרי אדום וקטן דמוי דובדבן עסיסי, בעל ציפה מבריקה שמאדים עם ההבשלה. הפרי מזכיר בטעמו מסטיק פירות ומכיל בין שניים לשלושה זרעים קטנים. טעם הפירות חמוץ בד"כ והם מכילים כמות עצומה של ויטמין סי. עד כמה עצומה? פי 60 מתפוז, למשל. אם בתפוז יש 50 מ"ג ויטמין סי ל-100 גרם, באסרולה יש 300!

האסרולה מניבה כמות גדולה של פירות עשירים בערכים תזונתיים ובריאותיים גבוהים מאוד. יש לציין כי האסרולה מניבה פרי בקלות ברוב חלקי הארץ, אך לא מומלצת לנטיעה במקומות קרים.

נועה ולך ממשתלת וולך סיפרה: "עץ האמברלה בעל שימושים רבים. הפרי למאכל ויש שימוש גדול גם לעלים, אם זה לשייקים שונים. מבחינת עץ האסרולה, הזן שברשותנו לא רגיש לקור ומניב פירות מתוקים, מהעשירים בעולם בוויטמין סי".

תערוכת החקלאות אגרומשוב 2023 תתקיים במתחם אקספו בתל אביב ב-5-6.9.2023. במסגרת התערוכה, יוצגו מגוון טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לעולם החקלאות ולחקלאי ויתקיימו כנסים מקצועיים. תערוכת אגרומשוב תתקיים זו השנה ה-32, מדובר בתערוכה המרכזית בישראל לחקלאות, עם מאות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. התערוכה שמתקיימת בחללים ממוזגים כאשר מציגים ויזמים גם מעבר לים ישתתפו באירוע.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.