מיומנו של מנכ"ל המועצה לייצור ושיווק הדבש - אוגוסט 2023

03 ספט 2023 המחברת/ת:
המועצה לייצור ושיווק הדבש המועצה לייצור ושיווק הדבש

לדבוראים ואנשי ענף הדבש שלום,

תפוקת הדבש מול פגעי מזג האוויר:

כתוצאה ממזג האוויר נפגע ייצור הדבש ברוב חלקי הארץ והתפוקה המקומית צפויה לעמוד השנה על כ- 3,600 טון. בשנה זו (2023) אנו חווים ירידה של 20% לעומת השנה שעברה שבה הייצור המקומי עמד על כ 4,500 טון. יש לציין כי עד עכשיו, לפני חגי תשרי, לפי הערכתנו עלתה צריכת הדבש בארץ לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנה שעברה ייבוא הדבש הסתכם ב 2,000 טון והשנה ככל נראה יסתכם הייבוא ב -3,000 טון לפחות. אנו מעדיפים כי הדבש המיובא יגיע לארץ בחביות וכאן ייארז בצנצנות מכיוון שייבוא באריזה סופית מאפשר ביתר קלות ליבואנים קמעונאיים שאינם משווקים של דבש מקומי להביא ארצה דבש פחות איכותי או אפילו מזויף וכן כדי לתמוך בתעשייה המקומית אשר רוכשת דבש גולמי בעיקר מהדבוראים הישראלים.

ייבוא דבש ב"הליך תחרותי" :

בשנה שעברה אפשרה המדינה ייבוא של 200 טון דבש ארוז בצנצנות ב"הליך תחרותי". לצערי החליטה המדינה לאפשר השנה ייבוא של 500 טון דבש ב"הליך תחרותי" כלומר, יבוא ישיר של צנצנות דבש שמתבצע על ידי רשתות השווק הקמעונאיות כאשר מי מהם שמבטיח מחיר נמוך יותר של דבש לצרכן זוכה. הליך כזה מביא אמנם לירידה במחיר הדבש לצרכן אך מוביל בהכרח גם לירידה באיכות הדבש שנמכר, ומושך גם את המחיר של הדבש המקומי כלפי מטה עד כדי חוסר כדאיות כלכלית לייצר ולמכור דבש ישראלי.

העברת מכוורות, בחלקן או במלואן, לאחרים

רישיון והיתרים הינם אישיים וחל איסור על בעל הרישיון להעברתם לאחר. במסגרת האכיפה המינהלית, מתכוונת המועצה לשים דגש ולהגביר את פעילות האכיפה, במהלך שנת 2024, כנגד המחזיקים ברישיון העוברים על האיסור. בכוונת המועצה להתריע כבר כעת בפני בעלי רישיון שעל פי הידע ומסד הנתונים במועצה קיים חשש בדבר הפרת האיסור, תוך הגדרה ברורה של הקווים שינחו אותה בבחינת קיומה של ההפרה, כאמור.

תערוכת אגרו משוב 2023

תערוכת "אגרו משוב" לשנת 2023 תערך השנה ב"אקספו תל אביב" בתאריכים 5-6 לחודש ספטמבר. הכניסה לכנס היא ללא תשלום בהרשמה מראש. מצורף קישור דרכו ניתן להירשם ולקבל כרטיס כניסה חינם באמצעות רשת האינטרנט. להלןהקישור- https://mashov.online/coupon/xdht9rep/

בברכת שנה טובה ומתוקה,

 

אופי רייך – מנכ"ל המועצה

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.