מינוי בכיר חדש במשרד החקלאות: הממשלה אישרה את מינויה של שלומית ציוני למנהלת השירותים להגנת הצומח ולביקורת

21 אוג 2023 המחברת/ת:
שלומית ציוני שלומית ציוני צילום: משרד החקלאות

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא: "תפקידה של שלומית הוא תפקיד מפתח המבטיח כי החקלאות המקומית תמשיך להתקיים, ונוכל לשמור על ביטחון המזון של ישראל"

שלומית ציוני, בת 58, בעלת תואר ראשון במדעי החקלאות בהתמחות בהגנת הצומח, מהפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ברחובות. שלומית החלה את תפקידה הראשון בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות כמפקחת הסגר (האישה) הראשונה במשרד לפני כ- 32 שנים. במהלך שנות עבודתה במשרד, עלתה בסולם הדרגות והתקדמה בתפקידי ניהול שונים: תחילה כמנהלת תחנת ההסגר בנתב״ג,לאחר מכן במשך 17 שנים כמנהלת תחום יבוא באגף ההסגר, 4 שנים כמנהלת תחום בכיר אבטחת בריאות הצמח, ובאחרון שבהם, שימשה כסגנית מנהל השירותים להגנת הצומח ולביקורת. במשך למעלה משני עשורים, שלומית חברה בפורומים בינלאומיים העוסקים בבריאות הצמח, במניעת התפשטות נגעים בעולם והתמחתה בניהול סיכוני נגעים. בשנה וחצי האחרונות, שימשה שלומית כמנהלת השירותים להגנת הצומח ולביקורת בפועל, והובילה בהצלחה מספר רב של מהלכים, ביניהם: יישום רפורמה בהגנת הצומח לפתיחת יבוא של תוצרת חקלאית טרייה, פתיחת שווקים חדשים ליבוא ויצוא, עדכון התקנות להגנת הצומח, מבצעים לביעור נגעים ושיתופי פעולה עם עמיתים ברחבי העולם.

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, על מינויה של שלומית: "תפקידה של שלומית הוא תפקיד מפתח המבטיח כי החקלאות המקומית תמשיך להתקיים, ונוכל לשמור על ביטחון המזון של ישראל. בשנתיים האחרונות, שלומית שימשה כמנהלת השירותים להגנת בצומח ולביקורת בפועל, והתמודדה במקצועיות רבה עם אתגרים שמלווים את תפקידה, ובכולם עמדה בגבורה. אין לי ספק ששלומית תמשיך בעשייתה המבורכת במשרד".

במסגרת תפקידה כמנהלת השירותים להגנת הצומח ולביקורת, אחראית שלומית על הזרוע שאוכפת חוקים ותקנות ונותנת שירותים מקצועיים בנושאי הגנת הצומח, ניטור ומניעת נגעי צמחים, פתיחת שווקים ליבוא וייצוא של תוצרת חקלאית צמחית, רישום ורישוי תכשירי הדברה, פיקוח על חקלאות אורגנית ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.