פורצת דרך: האישה שקידמה את ענף הצאן תזכה לפרס מיוחד בוועידת ישראל לחקלאות

25 דצמ 2022 המחברת/ת:
אילנית דעדוש קלפון אילנית דעדוש קלפון

האישה החזקה בענף הצאן בישראל: אילנית דעדוש קלפון (47) ממושב גורן בגליל העליון תזכה לפרס על היותה פורצת דרך בתחומה בוועידה, שתיערך בין ה-4-6.1 במעלה החמישה. כבר 23 שנה שהיא מהקולות הבולטים בתחום, עובדת, מייצגת ונותנת ליווי וייצוג לאגודות צאן בארץ: "האתגר שלי להשתרש בעולם גברי הוכתר בהצלחה"

מעטות הן הנשים שנמצאות בתפקידי מפתח בענף החקלאות. אילנית דעדוש קלפון היא אחת היוצאות מהכלל. דעדוש קלפון (47), בעלת חווה ומשק חקלאי במושב גורן היא מראשי ענף הצאן בישראל ולא בכדי תקבל בוועידת ישראל לחקלאות, שתיערך בין ה-4-6.1, פרס מיוחד על היותה פורצת דרך בחקלאות הישראלית.

דעדוש קלפון היא למעשה אחת הקולות הבולטים בענף הצאן בישראל, שנמצא לא פעם בצומת דרכים. היא מנכ"לית אגודת "עזיזה", ארגון יציג בחוק שמייצג את ענף העיזים והצאן. בנוסף, עובדת, מייצגת ונותנת ליווי וייצוג לאגודות צאן אחרות שפועלות בענף הצאן, כמו הנוקדים ועוד.

אילנית נולדה בנהריה, נישאה למושבניק ומאז התאהבה בחקלאות. ב-23 השנים האחרונות היא בעלת משק חקלאי - "חוות דורון" - במושב גורן בגליל המערבי. "החקלאות בעיניי זה הצורך הבסיסי שלנו כאדם לשרוד ולהצליח בביטחון המדיני והתזונתי", מסבירה אילנית. "עם הערכים האלו צמחנו ועם הערכים אלה נמשיך".

על היותה אחת החקלאיות הבולטות בישראל, אמרה: "האתגר שלי להשתרש בעולם גברי מיום כניסתי לענף העיזים והצאן הוא גדול, אבל אני רואה את הפוטנציאל בו, מיום כניסתי לענף העלינו את המכסה הארצית מ-6.5 מיליון ליטר חלב ועד היום שהענף מייצר 17 מיליון. במסגרת הפעילות שלי קידמתי את הענף ופיתחתי אותו בדגש של שמירה על פריסה ארצית בפריפריה. מגדלים קטנים לצד גדולים יחדיו והתמקצעות של הענף כולו".

הפרס יוענק, כאמור, בוועידת ישראל לחקלאות - האירוע החשוב ביותר של ענף החקלאות שמהווה זירת שיח רב - תחומי ובמה יחידה מסוגה לדיוני עומק מרתקים על הענף. הוועידה תפגיש בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.