⁨לרגל יום האבוקדו הבינלאומי ב 31.7 תכירו את הסיפור של משק פן מכרם מהרל שמגדל אבוקדו אורגני ומאמין שאבוקדו זה החיים!⁩

17 יול 2023 המחברת/ת:
אבוקדו אורגני אבוקדו אורגני צילום: סתו רילוב

לרגל יום האבוקדו הבינלאומי (31/7) תכירו את הסיפור של משק פן מכרם מהרל, שמגדלים אבוקדו אורגני ומאמינים שאבוקדו זה החיים.

תכירו את יונתן פן, נשוי  + 3 מכרם מהרל, המנהל בשותפות את העסק המשפחתי הקרוי "משק פן" שהוקם בשנת 1983. יונתן נולד לתוך המשק שהיה אז מטע של אבוקדו, ובסוף שנות ה-80 החליט אביו רלי להפוך את המשק לאורגני, למרות שהתחום כמעט ולא היה מוכר בארץ. 

"אבא שלי תמיד היה הרפתקן, הוא שמע על הרעיון, החליט לבדוק אותו, וזה עבד לו. היום כבר בלתי אפשרי עבורנו להתנתק מהאידיאולוגיה שמאחורי גידולים אורגניים. אנחנו לא יכולים לחשוב על דרך אחרת לעשות חקלאות וכולנו בעד חקלאות ללא חומרים רעילים" מספר יונתן 

משפחת פן מאז ומתמיד מאמינה ביצירת איזון אקולוגי ושמירה על הטבע ולכן חברה בארגון "טוב השדה" לחקלאות אורגנית. החקלאות האורגנית מאפשרת להם להיות מדעים לשמירה על המערכת האקולוגית והסביבה: "לפעמים אתה יודע שיש לך נזק או פחת של היבול בגלל מזיקים, אבל המטרה היא לא "לנקות" את המטע לגמרי: חשוב לדעת כחקלאי אורגני שיש לך את המזיקים וגם את האויבים הטבעיים. צריך לזכור שהשאיפה היא לא לנצח את המזיקים אלא להגיע לאיזון אקולוגי בתוך המטע שלך. מעבר לזה, הדשן בחקלאות האורגנית בריא יותר לאדמה, וכך גם הצורה שבה אנחנו מטפלים בצמחיה. יונתן משתף על האידיאולוגיה המשפחתית: אנחנו מאמינים שצריך לטפל בצורה הטובה ביותר באדמה-  כי היא זו שמביאה לנו את האבוקדו. 

כשנשאלו למה בחרו לגדל דווקא אבוקדו אורגני מיד ענה "אבוקדו זה החיים. ישראלים אוהבים אבוקדו בגלל הטעם המיוחד, הוא מתאים לכל סלט או סנדוויץ, הוא מהווה פתרון לצמחוניים ולטבעוניים. הוא מאד בריא, מאד טעים, מזין וגם כיף לגדל אותו כעץ". 

מטע אבוקדו אורגני צלם סתו רילובמטע אבוקדו אורגני צלם סתו רילוב

אבוקדו הוא פרי כל כך פופולרי שהוא נמצא כמעט בכל מטבח ומככב בהרבה מאכלים, הוא עשיר בויטמינים, בחומצת שומן אומגה 3 ואומגה 6 ובמינרלים, לכן הוא נחשב למזון על. הוא הפרי היחיד המכיל שומנים בריאים וכ-20 סוגים שונים של ויטמינים ומינרלים אשר הוכחו כמורידים את הסיכון לדיכאון, כמשפרים את פעילות מערכת העיכול, בונים את העצם ומגנים על הלב, הגנה מפני סרטן, חיזוק הראייה ועוד.

טוב השדה- הארגון לחקלאות אורגנית בישראל פועל לקידום התחום האורגני בישראל, מתוך תפיסה כי ייצור מזון אורגני מיטיב עם הסביבה והאנשים הניזונים ממנו. הארגון מאגד מאות חקלאים ועוסקים אורגניים מכל הארץ, ופועל על מנת לקדם את המקצועיות, הדאגה לסביבה, המודעות, המדיניות והרגולציה בתחום האורגני.

בארגון פועלים על בסיס התורה האורגנית המושתת על 4 עקרונות: בריאות, סביבה, הוגנות ואחריות. בנוסף פועלים החקלאים למען הפחתת הפגיעה בסביבה ובפוריות הקרקע, תמיכה בבריאות האדם והגנה עליו, על החי ובצומח, הקטנת טביעת הרגל הפחמנית וההבטחה את יכולתנו להמשיך ולשמור על משאבי הטבע גם לדורות הבאים. 

https://www.organic-israel.org.il/

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.