סוכל ניסיון הברחה של טון וחצי תות שדה ממקור פלסטיני

05 פבר 2023 המחברת/ת:
תפיסת חצי טון תותים במחסום א-זעיים_ תפיסת חצי טון תותים במחסום א-זעיים_ צילום: משרד החקלאות

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הנהג נשא עמו תעודת מגדל מזויפת, ותכנן לשווק את הסחורה הלא מפוקחת בתחומי ישראל.

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), הוזעקו למחסום א-זעים סמוך לירושלים על ידי מפקחי יחידת המעברים ברשות המיסים, לאחר שהאחרונים חשדו כי נהג מסחרית שהגיע למחסום נושא ברכבו טון וחצי תות שדה ממקור פלסטיני. בעקבות זאת, מפקחי הפיצו"ח הגיעו למקום, עיכבו את הנהג והחלו בחקירה ראשונית.

במהלך החקירה, נהג המסחרית הודה כי זייף פרטים על גבי תעודת המגדל, כדי ליצור מראית עין של סחורה ממקור ישראלי לגיטימי. זאת, בעוד שמקור הסחורה הוא למעשה בשטחי רצועת עזה. על פי החשד, התותים הועברו לתוך שטחי יהודה ושומרון בה הקרטונים ותעודת המגדל הוחלפו בניסיון להבריח לתוך שטחי מדינת ישראל. בעקבות זאת, נפתחו נגד הנהג הליכים משפטיים והתוצרת שנתפסה הועברה להשמדה על פי צו רופא.

במשרד החקלאות מדגישים כי תוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות. זאת, במטרה לוודא כי אינה נושאת מזיקים, נגעים ושאריות חומרי הדברה. הכנסת תוצרת ללא פיקוח כאמור, עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות המקומית, ומהווה סכנה לבריאות הציבור.

חנוך יחיא, מנהל מחוז מרכז, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות (פיצו"ח): "בזכות שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם אנשי רשות המעברים, והערנות לנושא ההברחה החקלאית, הצלחנו לזהות בזמן את ניסיון ההברחה, למרות הניסיון של להצניע זאת באמצעים שונים. תפיסה זו מהווה חלק ממאמצי המשרד להילחם ולמגר את תופעת ההברחות של תוצרת חקלאית מהרשות הפלסטינית, ותות שדה בפרט בתקופה זו של עונת החורף".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.