חדש על המדף: התירס הלבן של 'צמח'

01 יונ 2021 המחברת/ת:
מארז תירס לבן, מארז תירס לבן, צילום בית אריזה צמח .

החודשים הראשונים של הקיץ הם ללא ספק החודשים שבהם התירס מתחיל לככב על מדפי רשתות השיווק. מנתוני הלמ"ס, בשנת 2019 שיווקו חקלאי ישראל מעל ל-77 אלף טונות של תירס מובחר. הדגן הפופולרי שמקורו בדרום אמריקה ולו מעל 300 זנים שונים, זוכה להצלחה גדולה גם במדינתנו. בקרב קהל הצרכנים בשל טעמו המתקתק והקלות שבה ניתן לצרוך אותו, ובקרב המגדלים בשל התאמת תנאי גידולו לאקלים הישראלי.

בתאגידים הצמחיים של 'צמח מפעלים' עונת התירס החלה השנה מספר שבועות מוקדם מהצפוי, כתוצאה ממזג האוויר שסיפק לנו החורף שעבר. עובדה זו לא השפיעה כלל על איכותה של התוצרת וכתוצאה מכך בימים אלה תאגיד 'צמח שיווק תוצרת חקלאית' בשיתוף עם בית האריזה 'צמח אבוקדו' מתחילים בשיווקם של קלחי תירס מזן חדש: תירס לבן. 

צורתם של קלחי הזן החדש זהים לחלוטין לזו של הצהוב, וצבע הגרגרים, כאמור, לבן. במה עוד שונה הזן הלבן מזה הצהוב? אולי במרכיב החשוב ביותר: בטעם. התירס הלבן מתוק הרבה יותר מהתירס הצהוב. וגם במרקם, מעידים אנשי 'צמח אבוקדו', ניתן להרגיש כי קלחי התירס פריכים יותר מהצהובים. 

אבי אייזנברג, מנכ"ל 'צמח אבוקדו': "עמק הירדן מתהדר בחקלאות מתקדמת ומצליחה, מה שמאפשר לנו התאגידים הצמחיים לשאוף כל הזמן להביא לשוק הצרכנים בשורות ופיתוחים חדשים. אנו מאמינים שגם התוצרת החקלאית שכבר מוכרת וידועה לציבור תמיד נתונה לשיפור, לכן בתאגיד עומלים כל השנה בגידול מגוון מוצרים חדשים וחדשניים לרווחת הצרכן".

אופיר שוורץ, מנכ"ל 'צמח שיווק תוצרת חקלאית': "אנו עדים לעלייה הדרגתית בביקוש ובצריכה של תירס ככל שעונת הקיץ מתקרבת. הזן החדש הוא עוד צעד שמבסס את התוצרת החקלאית של 'צמח' כמובילה וחדשנית בשוק המקומי. מדובר בתוצרת בריאה, ישראלית וטעימה, ומכאן שככל שהאוכלוסייה המקומית תתוודע לתירס הלבן - כך הביקוש יגבר".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.