רגע לפני ראש השנה ולפני הסגר ערך שר החקלאות ביקור במכוורת המחקר במכון וולקני להוקרה והערכה בענף הדבש והדבורים בשיתוף מועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל

ירון סולומון זאב מידן אלון שוסטר ודורון לב ירון סולומון זאב מידן אלון שוסטר ודורון לב

שר החקלאות אלון שוסטר ברך והוקיר את ענף הדבש, הדבורים וחשיבותה הקריטית של האבקת גידולי החקלאות באמצעות דבורי הדבש, החיונית להמשך קיום חקלאות איתנה בישראל.

במסגרת הביקור נערך סיור בין הכוורות והתקיים שיח עם החוקרים והדבוראים. בסיום טעמו תפוח בדבש וברכו לשנה טובה.

שר החקלאות אלון שוסטר: "אחד הצעדים הראשונים שנקטתי בתפקידי היה להבטיח את המשך התכנון בענף הדבש, מה שמבטיח את שגשוגו ומאפשר לנו להניח דבש ישראלי על כל שולחן חג. אני רוצה לאחל שנה מתוקה מדבש לכל הדבוראים המסורים שנותנים שירות יקר ערך לחקלאי ישראל ולכל עובדי ענף הדבש באשר הם".

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש: "אני מברך ומודה לשר החקלאות אלון שוסטר וצוות משרדו, המקדישים את פועלם להגנה ושמירה על החקלאות בכלל וענף הדבוראים והדבש בפרט. חשוב לזכור שדבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם המאביקה המרכזית בטבע של הגידולים החקלאיים ובלעדיה לא תתקיים חקלאות". עוד ציין מידן, כי אין חשש למחסור בדבש לחגי תשרי וכי ייצור הדבש המקומי עומד על היקף של כ-4,000 טון דבש איכותי המיוצר מכ-120 אלף כוורות ברחבי הארץ. בחגי תשרי משווקים בישראל כ-2,000 טון דבש שהם כ-40% מהביקוש השנתי בארץ. "אני קורא לציבור לרכוש תוצרת חקלאית ישראלית - דבש כחול-לבן. דווקא בתקופה זו של משבר הקורונה, יש לתמוך בדבוראים המבטיחים הן בימי משבר והן בשגרה את ביטחון המזון בארץ".

עוד השתתפו: אבו וילן מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, פרופ' אלי פיינרמן מנהל מכון וולקני, דורון לבנה יו"ר ארגון מגדלי הדבורים בישראל, יעקב פולג יו"ר מועצת המנהלים של מועצת הדבש, ירון סולומון ממחלקת להתיישבות באיחוד החקלאי,ד"ר ויקי סורוקר מנהלת המעבדה לחקר דבורים במכון וולקני, יוסי קמר ממכוורת המחקר במכון וולקני, חוקרי מכון וולקני ודבוראים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.