פר ההרבעה היקר ביותר נמכר ב- 25 אלף שקלים במכירה הפומבית של בוקרי 'אגודת מרעה' ברמת הגולן

17 ספט 2021 המחברת/ת:
העגל היקר ביותר שנמכר במחיר 25 אלף שקלים למשק רמת מגשימים העגל היקר ביותר שנמכר במחיר 25 אלף שקלים למשק רמת מגשימים צילום צמח תערובות

עגל ההרבעה היקר ביותר, מספר 378, במכירה הפומבית, טופח במשק שניידר ברמת הגולן ונמכר ב- 25 אלף שקלים (!) לחוות הבקר ברמת מגשימים. העגל מגזע סימנטל, בן 16 חודשים השוקל כעת 615 ק"ג (ויגיע למשקל של 1 טון) בעל תכונות פוריות ועלייה במשקל של 1.480 ק"ג ליום! עם רגליים ארוכות וחזקות, הנותנות לו יתרון בתנאי השטח הסלעיים של הגולן.

 

המכירה הפומבית נוהלה על ידי 'אגודת מרעה', לעגלי הרבעה מובחרים, התקיימה בקיבוץ אורטל בגולן והשתתפו בה בוקרים מקצועיים מכל רחבי הארץ. עקב מגבלות הקורונה התקיים אירוע במתכונת מצומצמת מהרגיל.

במכירה הפומבית הוצגו 40 עגלי הרבעה מהגזעים סימנטל ושרולה שטופחו בחוות הבקר רמת מגשימים, מבוא חמה, יונתן, קשת ומשק שניידר.

המכירה הפומבית נועדה לטפח, לשמר ולהשביח פרים טהורי גזע בעלי גנטיקה משובחת ולהבטיח את איכות הבשר לצרכנים.

דרור טננבאום, מנהל השיווק של 'צמח תערובות', בין מפעלי המזון לבע"ח, הגדולים בישראל, אמר: "השנה מקבל האירוע המסורתי חשיבות גדולה אף יותר, לנוכח האיום שריחף מעל ענפים מסוימים בחקלאות הישראלית וכמו שאנו מכירים את הלך הרוחות הוא גם לא לגמרי נעלם מעל פני השטח. מגדלי הבקר הישראלים חווים לצערנו, על בשרם, 'תרתי משמע', את משמעות הגדלת הייבוא של עגלים חיים ובשר קפוא, לכן חשוב ומשמח שהבוקרים הישראלים לא רק שלא הרימו ידיים, אלא ממשיכים לספק את הבשר האיכותי, הבריא והטעים ביותר. הצרכן הישראלי צריך לדעת שהמחיר שבו הוא קונה בשר ישראלי מגלם איכות ללא פשרות, גידול בעלי החיים באופן הומני וציונות ישראלית אמיתית. ב'מרעה גולן' חיים את הערכים האלו ביום יום, מעבירים את המסרים החשובים הלאה ואנחנו ב'צמח תערובות' מהראשונים לתמוך בהם" אמר טננבאום. עוד ציין טננבאום, כי מפעל 'צמח תערובות' מספק מזון עם ערכים תזונתיים המשלימים את מה שהמרעה אינו מספק, במיוחד בעונת הקיץ. לשם כך פותחו יחד עם בוקרי 'אגודת מרעה', תערובות מזון מיוחדות בעלות ערכים תזונתיים שנדרשים לבקר. בנוסף, מוגשות לעגלים תערובות ללא אנטיביוטיקה וללא זרזי גדילה, שפותחו במפעל 'צמח תערובות', שחרט על דגלו ערכים מחייבים לאורך כל תהליך הגידול והשיווק. לבחירת הגזעים חשיבות רבה באיכות הבשר. על מנת להבטיח עגלים בריאים וחסונים, משקיעים בבחירת האימהות והאבות שלהם, שיורישו להם תכונות גנטיות ופיזיות כגון גוף גדול עם שרירים מפותחים ועמידות לתנאי האקלים והשטח.

העגלים שהוצגו במכירה הפומבית בגולן, בני 15-18 חודשים, שוקלים בממוצע כ- 600 ק"ג והיקף אשכיהם מגיע עד 40 ס"מ. הבוקרים שהשתתפו במכירה הפומבית קיבלו נתונים מלאים לגבי כל עגל הרבעה, כולל תאריך לידה, אופן ההמלטה, נתוני עלייה במשקל, ביצועי הרבעה של אביהם ותכונות הורשה גנטיות, שמתחשבים בהן בעת המכירה. כל העגלים עברו בדיקות פוריות לוודא שאינם עקרים ובנוסף, מקבלים העגלים אישורי בדיקות ווטרינריות, כל זאת על מנת להמשיך את השבחת הגזעים ולטפח תכונות מכריעות לעמידות ובריאות העגלים, אשר מוצגים בזירה, סביבה יושבים הבוקרים והכרוז עורך את המכירה הפומבית.

בסיום המכירה הועברו העגלים לחוות הבעלים החדשים ועתה יעסקו בהרבעת הפרות האימהות, בעדרים, וייצור דור צאצאים בריא בעל איכויות גבוהות יותר לעדר הבקר המסחרי.

תום חזן, יו"ר 'אגודת מרעה' אמר: "מטרת האירוע היא השבחת העדרים של חברי 'אגודת מרעה', ששותפים בה, הן המוכרים והן הרוכשים את העגלים, הנפגשים לאירוע שכולו בירה, בשר ואווירה מפרגנת וטובה. עדרי הבקר בגולן מהמובילים והטובים בארץ ונמצאים כל העת במגמת שיפור וייעול, על מנת לספק את הבשר הטוב והאיכותי ביותר לצרכני הקצה. 'אגודת מרעה' פועלת לאורך השנים על מנת להקל על המגדלים בשטח, על ידי עזרה הדדית, הן בשיתוף מידע והן בכיבוי שרפות המתפרצות בשטחי הגולן והגליל. בנוסף, 'אגודת מרעה' מייצגת את המגדלים אל מול הרשויות השונות כגון: השירות הווטרינרי, משרד החקלאות וכו'. הבוקרים של 'אגודת מרעה' שומרים במשך שנים רבות על שטחי הגולן ובכוונתם להמשיך עוד שנים רבות למרות הקשיים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.