ילדים ונוער נלחמים בזבוב האפרסק

07 מרס 2021 המחברת/ת:
זבוב האפרסק זבוב האפרסק (צילום: shutterstock)

פרויקט מיוחד ומעורר גאווה התקיים בשבועות האחרונים בעמק הירדן, במסגרת המאבק העיקש בזבוב האפרסק

ביוזמתם והובלתם של ענבל אגוזי, רכזת הועדה החקלאית של המועצה האזורית עמק הירדן וצמח מ. טכנולוגיות חקלאיות מארגון צמח מפעלים, נרתמו קבוצות של ילדים ונוער לימים מרוכזים בהם נאספו פירות מהקרקע ובוצעה הפשטת עצים לאחר קטיף, לצורך מיגור הנגיעות והתמודדות עם המזיקים השונים, ובראשם זבוב האפרסק.

זבוב האפרסק משתייך למשפחת זבובי הפירות, שהנציג הידוע ביותר של משפחה זו הוא זבוב הפירות הים תיכוני. על אף שמו, מין זה ידוע כמזיק לעצים נוספים מלבד אפרסק: שסק, פסיפלורה, אבוקדו, אנונה, רימון, חבוש, אגס, מנגו, גויאבה, הדרים ופירות נוספים, כמו גם כמה סוגי ירקות. ככל הנראה, זבוב האפרסק הוא מתחרה אגרסיבי במיוחד ודוחק במקומות מסוימים את זבוב הפירות הים תיכוני. הפירות הנושרים על הקרקע בתום הקטיף, או אלו שנשארים על העצים מהווים בתי גידול עבור הזבוב הזה.

לפרויקט בעמק הירדן ישנה משמעות גדולה בסילוק בתי גידול פוטנציאליים של הזבוב באזור, הכוללים גם את מרחבי המחייה הקיבוציים וחצרות הבתים, ומשמעות גדולה אף יותר בהיבט החינוכי וההסברתי: מדובר בפעילות מנע התורמת למלחמה בזבובים השונים ולערבות הדדית בשמירה על התוצרת המקומית גם כאשר מדובר בגינה פרטית של בית ולא רק בתוך המטעים.

מעבר לפרויקט החינוכי, בצמח מ. טכנולוגיות חקלאיות נוקטים בפעולות נוספות למיגור תופעת זבוב האפרסק.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.