מושב צופר בערבה התיכונה החוגג 40 להיווסדו

09 מרס 2021 המחברת/ת:
משפחת גדיש בשביל הסלול לזכרו של עוזי גדיש זל משפחת גדיש בשביל הסלול לזכרו של עוזי גדיש זל

במושב צופר בערבה התיכונה נחנך "שביל גדיש" כחלק מחגיגות ארבעים שנה להקמת צופר שבערבה. השביל לזכרו ולכבודו של עוזי גדיש ז"ל, אשר הלך לעולמו לפני ארבע שנים, בתאונת דרכים סמוך למעלה עקרבים. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין שבעין יהב ונקבר צמוד לקבר בנו עידן ז"ל. עוזי גדיש, מראשוני עין יהב אשר ליווה כמדריך חקלאי וחנך את חבריי צופר בראשית הדרך. היה זה רגע של הוקרת תודה לעוזי ומשפחתו. 

עוזי גדיש ז"ל ליווה והדריך את חברי צופר בתחילת הדרך, בשנים הראשונות של התחלה חדשה ותחושת ראשוניות שאין כמותה, של בריאת עולם חדש בערבה. לכולם היה ברור שהחבורה הצעירה זקוקה להדרכה וליווי חקלאי והבחירה בעוזי גדיש כמדריך חקלאי ומלווה הוכיחה את עצמה שוב ושוב.

וותיקי צופר יודעים לספר על הקשר המיוחד שנוצר בין המשפחות הראשונות למשפחת גדיש: "עוזי בדרכו הצנועה והייחודית במסירות וסבלנות אין סופית מגיע לצופר. כריזמה שקטה של מדריך מזן אחר, הנכונות לחלוק את הניסיון והידע שעמדו לרשותו הפכו אותו לגורם מלכד וממגנט ואת משפחת גדיש למשפחה המאמצת של הישוב הצעיר. סיפור משפחתי ולא רק סיפורו של עוזי. הביטחון, השקט, הנחישות והתמיכה של עוזי גדיש תרמו לתחושת הקסם של השנים הראשונות שלנו כישוב ועיצבו את המשך דרכנו. לא חווינו קושי, אלא הבנה שהכל אפשרי. הידיעה שיש לנו את עוזי גדיש כמדריך וחונך עשתה את שלה וליוותה אותנו כל השנים".

ציפי, אלמנתו של עוזי גדיש ז"ל אומרת: "השביל מסמל את החיבוק החם של תושבי צופר מאז ועד היום. לאורך שבילי חיינו בשמחות ובעצב זו הייתה התמורה הגדולה ביותר עבורנו בני משפחתו". 

פינת הנצחה צנועה במרכז הישוב, שיתוף פעולה של אמניות ואמן מקומיים, סיפור תרומתו של עוזי, עבודת פסיפס עם הכותר 'שביל גדיש' ושתי טוריות עם הכיתוב: האחת מתעייפת יש את השנייה - בעקבות סיפורי ראשונים "גדיש לא נח לרגע, יש לו שתי טוריות, אם אחת מתעייפת יש את השנייה" ולצידו של השלט שני ספסלי עץ.

תושבי צופר אומרים: "כמושב היה ויש לנו חוב ענק לעוזי גדיש, כולנו מקווים שעוזי ידע והרגיש עד כמה ידענו את זה וכמה הערכנו את תרומתו הייחודית". שביל גדיש נחנך בטקס מרגש ומצומצם עפ"י מגבלות הקורונה. בטקס השתתפו בני המשפחה, חברים מנטפים ומקיבוץ חצרים, חברים לתחילת הדרך וחברי צופר".

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.