ועדת הכספים אישרה את תקנות הפחת המואץ

09 נוב 2020 המחברת/ת:

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה את תקנות מס הכנסה (פחת מואץ בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה)(הוראת שעה), התש"ף – 2020.

התקנות קובעות כי לגבי ציוד שנרכש בין  ה-1 לספטמבר 2020 עד 30 ביוני 2021 יחול פחת בשיעור כפול משיעור הפחת עפ"י דין, כאשר ישנה חלוקה לתקופות לעניין הענפים השונים. בבקשת שר האוצר, צוין כי הדבר יקטין את ההכנסה החייבת של אותם עסקים בשנים הקרובות, יביא להקטנת נטל המס עליהם, ויעודד רכישת ציוד.

בדיון הקודם בנושא, התגלו חילוקי דעות בין גורמי המקצוע במשרד האוצר לחברי ועדת הכספים, כאשר הוועדה דרשה כי הטבת הפחת המואץ למגזרי המסחר והשירותים תעמוד על 6 חודשים ולא 3 חודשים בלבד כפי שהוצע בנוסח שהביא משרד האוצר, כאשר מגזר התעשייה זכאי ל-9 חודשים במסגרת התקנות. בהעדר הסכמה הוועדה לא קיימה הצבעה על התקנות. גורמי המקצוע באוצר התנגדו להצעה בטענה שהארכה מגדילה ב-300 מיליון ₪ את העלות התקציבית של ההטבה, העומדת במסגרת ההצעה המקורית על 2 מיליארד ₪, וטענו כי הארכה כזו דורשת את קיצור תקופת ההטבה לתעשייה, לשם האיזון. 

בדיון היום סוכם בין הצדדים כי ענפי התעשייה יהיו זכאים לפחת מואץ לתקופה של 9 חודשים, וכי שירותי המסחר והשירותים יהיו זכאים לפחת מואץ לתקופה של 3 חודשים באופן כללי, וכי לעניין רכישת ציוד מסיבי שלא ניתן להשמישו בתוך 3 חודשים, יקבלו עסקים אלה הארכה ל-9 חודשים בדומה לענפי התעשייה.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "הנוסחה שסוכם עליה הרבה יותר הגיונית, היא מסייעת גם לשירותי המסחר והשירותים ואנחנו מברכים על כך".

-------

בדיון שנערך מוקדם יותר, הודיע יו"ר ועדת הכספים כי בכוונת שר האוצר להאריך את הפטור לחקלאים על היטל העסקת עובדים זרים.

בשבוע שעבר קראה וועדת הכספים להאריך את הפטור מהיטל העסקת עובדים זרים בענף החקלאות, על רקע מצבו הקשה של המשק ומצבו הקשה של ענף החקלאות בפרט.

היום, במסגרת דיון מעקב אחר היישום בפועל של החקיקה בעניין מענקי הסיוע השונים, עדכן יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני כי שוחח עם שר האוצר לעניין ההיטל וכי עמדתו חיובית: "דיברתי עם השר לעניין פטור היטל עובדים זרים, והשר מתכוון ללכת על זה. אני לא יודע אם זה יהיה 5 שנים כפי שביקשנו או  פחות, אבל אנחנו מברכים את השר על המהלך הזה. זה חשוב מאוד".

עוזר שר האוצר הגיב לדברים: "השר יקיים דיון סדיר ביום רביעי בנושא, הוא ישמע את עמדת כלל הצדדים ולאחר מכן הוא יחליט".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.