לכבוד חגי תשרי ורגע לפני הסגר אירח נשיא המדינה דבוראיות ואת נציגי מועצת הדבש

23 ספט 2020 המחברת/ת:
נשיא המדינה ראובן  ריבלין אירח  דבוראיות מארק ניימן נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח דבוראיות מארק ניימן

לכבוד חגי תשרי ורגע לפני הסגר, עלו לירושלים נציגי מועצת הדבש ודבוראיות מרחבי הארץ, לבית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, לאחל שנה טובה ולהציג את מגוון הדבש הישראלי.

הדבוראיות שהגיעו מצפון ומדרום- נגה ראובן מהיישוב מנות בגליל המערבי, לילי קונצ׳ק מגן יבנה, לירון הלפרין מגבעת עדה, עלמה עובדיה מריחן ומירה בן סימון מציפורי, סיפרו לנשיא על המסורות המשפחתיות שהן משמרות בעבודתן, אהבתן הגדולה לדבורת הדבש וחשיבותה, וכן והעלו את אתגרי העיסוק בחקלאות, כגון התמודדות מול הפשיעה החקלאית וגניבת כוורות.

"הבית הזה מתרגש ושמח לקבל את עובדי אדמת הארץ הזו בכל שנה, והשנה הגעתכן מרחיבת לב ממש" אמר הנשיא לדבוראיות. עוד הוסיף כי המפגש המסורתי לפני ראש השנה עם אנשי ענף הדבש, היה אהוב במיוחד על רעייתו נחמה ז"ל,"כבת מושב, נחמה אהבה את הדבש הארצישראלי, הדבש הטוב ביותר! אילו הייתה רואה אתכן, חבורת הנשים המופלאה הזאת, כאן בבית הנשיא, היא הייתה מתמלאה בגאווה. בימים האלה, של משבר בריאותי וכלכלי שלא פסח על אף בית בישראל – אנחנו זקוקים למתיקות של הדבש הישראלי במיוחד" חתם הנשיא ואיחל שנה טובה ומתוקה.

זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש הודה לנשיא המדינה על ההוקרה וההכרה בענף הדבש ובעידוד נשים בחקלאות"ברחבי הארץ ישנם כ-510 דבוראים, מתוכם מתי מעט נשים- דבוראיות המגדלות את דבורת הדבש באהבה גדולה, בגשם, ברוח, בסערה ובחום של 40 מעלות עם הסרבל הלבן, חלקן דור שני ושלישי למשפחות דבוראים, והן סמל ומופת להעצמה נשית ועידוד נשים בענף הדבוראות ובכל ענפי החקלאות בארץ" ציין מידן והוסיף כי, ענף הדבש והדבוראות ממשיך להתמודד עם תופעת היעלמות הדבורים המדאיגה שכן דבורת הדבש הינה המאביקה (הפרייה) המרכזית בטבע של הגידולים החקלאיים. "יש להגדיל את שטחי המרעה (הצוף) בארץ, ואנו עושים זאת על ידי נטיעות צופניות בשיתוף קק"ל", אמר מידן וחתם בברכה לשנה גשומה, שתביא עמה יבולים יפים בכל חלקי הארץ.

 

במסגרת המפגש המרגש הוצגו לכבוד הנשיא דבש זני בטעמים שונים של "הכוורת" מבית שי ספקטור בכפר רות, לצד תפוחי דלישס מובחרים היישר מבית האריזה והשיווק "בראשית" ברמת הגולן וזן חדש של אגס- 'עדן' אשר פותח במשך 12 שנה בחלקות המחקר של 'משתלות בן-דור' על ידי הבעלים ספי בן-דור, חקלאי ותיק, דור חמישי במושבה יסוד המעלה.

 

מנתוני 'מועצת הדבש'- כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120 אלף כוורות, מתוכן מוצבות 80,000 כוורות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.