הלחץ של משרד החקלאות עבד: תאילנד ברשימת המדינות הירוקות

31 אוג 2020 המחברת/ת:
עובדים תאילנדים עובדים תאילנדים

החקלאות המקומית נמצאה מתחילת אירוע נגיף קורונה במחסור כרוני של ידיים עובדות. למרות ההסכם שנחתם לאחרונה עם ממשלת תאילנד להבאת 25,000 עובדי חקלאות, כניסתם בפועל של העובדים לישראל לא התאפשרה בעקבות הנחיות הכניסה המחמירות של אזרחים זרים לארץ. המחסור בידיים עובדות הורגש בעוצמה רבה לאחרונה, והיווה את אחד הקשיים הבולטים בו נתקלים חקלאי ישראל בבואם לספק את הביקוש הישראלי לתוצרת מזון טרי. 

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פעל בשבועות האחרונים מול גורמי הממשלה השונים על מנת להכניס את תאילנד לרשימת המדינות הירוקות, ובכך לצמצם את עלויות הייצור החקלאי ולחסוך שבועיים של בידוד מכניסתם של העובדים מתאילנד ולהביא לכניסתם אל מסלול העבודה באופן מידי.

הכניסה של תאילנד לרשימת המדינות הירוקות תאפשר הכנסת עובדים זרים נוספים לחקלאות הישראלית ותהווה תרומה לייצור החקלאי,  לצריכה המקומית ולשוק הייצוא.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר:  "אני שמח על ההחלטה שתאפשר לאלפי עובדי חקלאות מיומנים להיכנס לישראל ולסייע בענפי החקלאות השונים. מנכ''ל משרדי, ד''ר נחום איצקוביץ, הוביל את המהלך במיומנות רבה מול משרדי הממשלה ונותר רק לברך על המוגמר. נמשיך לפעול כדי להקל על חקלאי ישראל לספק את הביקוש לתוצרת מזון טרי, איכותי ובמחירים סבירים"

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.