בעקבות הקורונה, הדשא של השכן כבר לא נראה ירוק יותר

30 מרס 2020 המחברת/ת:
אבוקדו גליל אבוקדו גליל צילום יפתח חבלין

משבר נגיף הקורונה מעלה את הצורך המשמעותי בחיזוק התוצרת הישראלית ואספקת המזון לאזרחי המדינה, ויחד עם זאת את הנחישות של מדינת ישראל להפעיל שמירה והגנה על ביטחון ובריאות הציבור. זהו הזמן הנכון ביותר לפעול בצורה אחראית גם בנושא החקלאות הישראלית, להפסיק לייבא מארצות אחרות פירות שניתן לגדל בארץ, ואפילו באיכות טובה יותר.

במשך השנים מדינת ישראל הפכה להיות תלויה בייבוא פירות מארצות אחרות, דבר שהפך להיות לגיטימי בישראל, ובכך נדחקו החקלאים הישראלים. וזאת בזמן שהחקלאים בארץ עובדים קשה בכל ימות השנה על מנת לספק פירות בשלים, טעימים והבטחת איכות הפרי.

מנכ"ל גליל שוק מקומי, יפתח אורטל: "נגיף הקורונה הגיע לצערנו גם לישראל, אך עם הגעתו הגיע ההזדמנות של החקלאים, של המדינה ושל הצרכנים להפסיק את ייבואהפירות מחו"ל, לצמצם את התלות בארצות אחרות ולהגדיל את הצריכה המקומית. לבדוק שאנו אכן רוכשים תוצרת הארץ. זהו שינוי שהיה צריך להגיע מזמן וללא שום נגיף, שינוי זה יעזור לחקלאים, למדינה ולתושביה. מצער שהגענו לנקודה זאת אך נראה שאין ברירה, גם הפיתוח המואץ והעיור על חשבון שטחים חקלאיים מתבררים כדבר מסוכן למדינת ישראל, המדינה חייבת לשמור על עצמאות בכל הנוגע לאספקת מוצרי מזון טרי וישראלי".

בשנים האחרונות על מדפי הסופרים והשווקים מונחים פירות שעיקרן הוא מתוצרת חוץ. אזרחי המדינה הולכים לסופרים והשווקים, מסתכלים על החיצוניות ומתלוננים על המחיר, אך לא שואלים את עצמם "מאיפה הגיעו הפירות האלו למדפים?­", נראה כי רמת החשיבות של תוצרת חקלאות מקומית אינה חשובה כלל. ובימים אלו במיוחד, בזמן שנגיף הקורונה מרחף מעל כולנו, עניין הבריאות הוא נושא חשוב מאוד במדינת ישראל. הצרכנים אינם יודעים את התהליכים שעבר אותו פרי ממדינה זרה עד שהגיע למדף, ולמדינת ישראל אין התערבות בדרך ותהליך הפיקוח של אותו הפרי, בניגוד לתוצרת חקלאות ישראלית.

עוד הוסיף יפתח אורטל: "הצרכנים אינם יודעים שהם קונים תוצרת חוץ גם ברגעים של משבר מנגיף הקורונה, הם אינם מודעים לחשיבות שקיימת בדבר בניית תשתית לייצור פירות וירקות, דבר המצריך זמן. במקרה של חקלאות לא מדובר בעוד מכונה שאנו רוכשים ומחר היא יכולה להתחיל לייצר. על מנת לשמור על חומר גלם מקומי עלינו להשקיע גם כשהכל נראה וורוד. כולי תקווה כי לאחר משבר הקורונה יבינו מקבלי ההחלטות כי הפגיעה בחקלאות הישראלית היא טעות ויעצרו אותה בזמן, אני מקווה שאזרחי מדינת ישראל אכן יקפידו לבדוק שאותם פירות שהם מכניסים לסל הם תוצרת ישראלית, כי במשבר הקורונה הבא לא תהייה עוד חקלאות, ואז באמת אנשים ידעו מהו מחסור".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.