חגיגה חקלאית בערבה: 30 אלף איש ביקרו בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ ערבה תיכונה וצפונית

18 פבר 2020 המחברת/ת:

כ- 30 אלף מבקרים הגיעו לתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שהתקיימה בתחנת "יאיר", מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, זו השנה ה- 29. בתערוכה שהשתרעה על פני 20 דונםהציגו 200 חברות מובילות את החידושים העדכניים ביותר בתחום החקלאות, הרכב והמיכון, החשמל הסולארי, שיטות חיסכון במים ועוד.

ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אמר: "חקלאי הערבה ממשיכים להצעיד את הקדמה והחדשנות של החקלאות הישראלית. אנו גאים לארח בתערוכה חברות ויזמים פורצי דרך בתחום החקלאות, לצד החקלאים שלנו, המייצרים את היבולים האיכותיים ביותר לייצוא ברחבי העולם. ישראל הפכה עם השנים לא רק למעצמה חקלאית, אלא גם למעצמה טכנולוגית בתחום החקלאות. על הממשלה הבאה יהיה לדאוג להמשכה של חקלאות משגשגת, בעיקר על גבול ירדן ובמיוחד לחקלאים שלנו מצופר שאדמותיהם במובלעת צופר הוחזרו לממלכת ירדן. עד כה קיבלנו מימון להכשרת השטחים החלופיים ואנו עדיין ממתינים למימון הקמת חממות חדשות לפרנסתם. לצערי את העונה הבאה כבר לא יספיקו לשתול. כמו כן, חובה, כאן בלב המדבר, פתרון דחוף לנושא המים המליחים לשתייה וחקלאות" אמר ד"ר בלום.

במהלך התערוכה התקיים כנס מקצועי בנושא גידול וייצוא קנאביס רפואי מישראל. היכולות המקצועיות, השטחים והתשתיות הקיימות, כמו גם האקלים המתאים בערבה התיכונה לגידול הקנביס לצד תמיכה מחקרית מדעית של חוקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, שיאפשרו למשקים להחליף גידולים מסורתיים בגידול קנאביס רפואי ברמה הגבוהה ביותר לייצוא.

 זינגר ממושב עידן בת חמש בת לחקלאים עם ברוקולי סגול בורגונדי של חברת copyכחלק מאירועי התערוכה הוענקו מלגות למחקר בתחום החקלאות לסטודנטים מצטיינים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל שציינה עשור להיווסדה, על ידי בנו, רן גוראון מנכ"ל חברת פלאפון,  YESובזק בינלאומי ובני משפחת גוראון.

בין הגידולים והחידושים בתחום החקלאות שהוצגו בתערוכה: העגבנייה הקטנה בעולם, העגבנייה המתוקה בעולם, חצילים בשלל צבעים שלא סופחים שמן, פלפל ללא גרעינים, אבטיח בצבע צהוב, פטל בשיא החורף, לימון ללא גרעינים, עגבנייה עם קליפה עבה לקילוף, דלעות בגדלים ומינים שונים, פלפלים מועשרים בוויטמין C, גידול סופר פוד מורינגה לחיזוק הבריאות, תוצאות מחקרים של סגולות רפואיות בצמחים מדבריים ועוד.

לתערוכה הגיעו חברי כנסת, ראשי רשויות, שגרירים זרים, מנכ"לי חברות ומפעלים, ראשי ארגונים חקלאיים, אורחים, חקלאים ותושבי האזור. גם רמי לוי שבבעלותו רשתות השיווק "רמי לוי שיווק השקמה", הגיע להיפגש עם חקלאים, בעקבות הפרסום התקשורתי שעורר סערה, כי הוא רוכש פלפלים מממלכת ירדן במקום מחקלאי הערבה. בתערוכה פגש את ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית רמת נגב ערן דורון, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ומאיר צור לשעבר מזכ"ל תנועת המושבים ממושב עין יהב, שברכו אותו על הגעתו לתערוכה לשוחח עם החקלאים בשטח, אך הביעו תקווה להמשך תמיכה בחקלאות ישראלית ולא לייבוא יבול חקלאי מחו"ל!

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.