משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים יגבירו את מאמצי ההסברה והפיקוח בים התיכון לקראת תקופת האיסור על הדיג

היחידה הימית של רשות הטבע והגנים, האמונה מטעם משרד החקלאות על פיקוח הדיג בישראל, תגביר את מאמצי ההסברה והפיקוח בים התיכון, לקראת תקופת האיסור הדיג בעונת הקינון וההטלה של הדגים ובמהלכה.  בתקופה זו תבוצענה פעילויות פיקוח בים, במעגנות ובחנויות הדיג לאורך כל שעות היום ובצוותים מתוגברים.

מדי שנה אגף הדיג במשרד החקלאות מכריז על תקופת איסור הדיג על שיטותיו השונות בכנרת ובים התיכון  בהתאם לתזמון עונת הרבייה. כל זאת במטרה להבטיח, עד כמה שניתן, את השלמת תהליך ההתרבות התקין והסדיר של הדגים למען שמירה על משאב הדגה בים.

על פי הנחיית אגף הדיג במשרד החקלאות, איסורי הדיג בים התיכון לפי השיטות השונות הן:

  • דיג בכל שיטות הדיג (למעט חכה מהחוף ודיג מכמורת) ייאסר מיום 28.4.2019 ועד 30.05.2019 (כולל).
  • דיג דגים מתת משפחת הדקרים (לוקוסים) ייאסר בכל שיטות הדיג כולל בחכה מהחוף מיום 28.4.2019 ועד 29.6.2019 (כולל). אם ידוגו דגים מסוג זה יש להשיבם מיד לים.
  • דיג ספינת המכמורת ייאסר מיום 1.7.2019 ועד 31.8.2019 (כולל), וזאת כדי להימנע מלכידת דגיגים צעירים בתקופת הגיוס.

לדברי יגאל בן ארי, מנהל היחידה הימית ברשות הטבע והגנים: "לנו ולדייגים המקצועיים והחובבים אינטרס מובהק ומשותף להגן על הדגים בעונת ההטלות למען שמירה על התפתחות טבעית של משאב הדגה בים התיכון שמדי שנה הולך ופוחת איסור הדיג בעונת הרבייה נועד לאפשר לדגים להתרבות בשקט ולהעמיד בהצלחה דור צאצאים. במהלך הימים הקרובים, נפעל מול קהילת הדייגים בים ובמעגנות במספר ערוצים כך שיהיו מעודכנים על מועדי ומשך תקופת איסור הדיג על שיטותיו השונות. במקביל נגביר את פעולות הפיקוח בכל שעות היממה בשיתוף גורמי אכיפה נוספים כדי לאכוף בהצלחה את איסור הדיג ובכך לשמור בהצלחה על מצב הדגה בים".

לדברי ניר פרוימן, מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות: "בעונת הרבייה נוצר הדור הבא של הדגיגים, שיסייעו להגנה מיטבית על הדגה בים התיכון, כמקובל במרבית מדינות הים התיכון. לפני שלוש שנים קידמנו את אישורן של תקנות הדיג המעודכנות, כך שיחד עם ציבור הדייגים, נוכל לקדם את השמירה על הדגה בים ועל פרנסת הדייגים למקום טוב יותר. אנו קוראים לדייגים לשתף פעולה ובכך לשמור על משאב חשוב זה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.