הותמ"ל רק הרס וחיסל כפרים אבל לא בנה ולא מספק מענה לצרכים האמיתיים - המחסור ורמת מחירים גבוהה באיזורי הביקוש

הותמ"ל רק הרס וחיסל כפרים אבל לא בנה ולא מספק מענה לצרכים האמיתיים - המחסור ורמת מחירים גבוהה באיזורי הביקוש מוויקיפיקי

בתגובה לדו"ח מינהל התכנון אומרים בתנועת האיחוד החקלאי כי הדו"ח ממחיש את אי נחיצותו של הותמ"ל. הותמ"ל משול לפיל בחנות חרסינה. עד כה המנגנון הזה רק הרס וחיסל כפרים אבל לא בנה ולא מספק מענה לצרכים האמיתיים- מחסור ורמת מחירים גבוהה באיזורי הביקוש.

לדברי מזכ"ל האיחוד החקלאי עו"ד דודו קוכמן אין לנתק את דוח מינהל התכנון מהמחקר של חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי בן שחר לפיו תוכניות הבנייה המסיביות שמקדמת כיום המדינה יובילו לנזק כלכלי, שיפגע בעיקר בתושבי רשויות מקומיות שאינן חזקות.

מאידך אנו רואים שועדות התכנון הוותיקות עושות את מלאכתן נאמנה- אלה הועדות המקצועיות שרואות את תמונת התכנון במלואה נוהגות באחריות וביעילות.

מזכ"ל האיחוד החקלאי עו"ד דודו קוכמן אומר כי לאור העובדה שועדות התכנון עומדות ביעדים ועושות את מלאכתן נאמנה, יש לשקול את ביטול חוק הותמ"ל. זה אף פעם לא מאוחר להודות בטעות. חוק הותמ"ל הוא אסון למדינת ישראל. חוק הותמ"ל הורס את הערים, את הכפרים הסמוכים להם ויוצר פרבור- זאת כאשר קיים מלאי של מאות אלפי יחידות דיור בתכנון שאינו מנוצל.

עבור משרד האוצר מדובר במספרים. עבורנו זה החיים עצמם. אנו נמשיך במאבק ציבורי בכל החזיתות כדי למנוע את חיסול החקלאות, השטחים הפתוחים ואת פירבורה של המדינה, מהלך שיהיה בכיה לדורות- מסכם דודו קוכמן.

לדו״ח מינהל התכנון - נתונים עיקריים וסיכום פעילות מינהל התכנון בשנת 2017:

לידיעה על הדו״ח והתגובות אליו באתר גלובס

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.