למעלה מ-2,000 מגה וואט מאנרגיות מתחדשות יתווספו לרשת החשמל

11 ספט 2023 המחברת/ת:
אנרגיות מתחדשות אנרגיות מתחדשות Adobe Stock

שר האנרגיה והתשתיות, חה"כ ישראל כ"ץ: "לא אקבל מצב שבו מפת ישראל צבועה לשניים - במרכז הארץ ירוקה ואילו בפריפריה, בנגב ובצפון היא אדומה ולא מאפשרת לאזרחים וליזמים לחבר את מתקני האנרגיה המתחדשת שלהם. לא רק שנאפשר הזרמת אלפי מגה-וואט לרשת החשמל, אלא גם נתמרץ כלכלית כל אזרח שירצה להתקין בשטחו מתקן אנרגיה מתחדשת - במטרה להפוך את הארץ לירוקה. אני מברך את אנשי משרד האנרגיה והתשתיות, רשות החשמל, חברת החשמל וחברת נגה על ההישג המשותף. אמשיך לקדם באחריות ובנחישות את מהפכת האנרגיה והתשתיות במדינה - למען רווחתם של כלל אזרחי ישראל".

ההישג המשמעותי צפוי להתבטא ביכולת מתן אישור לחיבור של מתקני אנרגיה מתחדשת נוספים כבר בשבועות הקרובים, לאחר שיסתיימו כל תהליכי האסדרה הנדרשים לצורך כך ברשות החשמל. בזכות כך אזרחים ואזרחיות בכל רחבי הארץ, יוכלו להצטרף למהפכת האנרגיות המתחדשות, להרוויח כלכלית מהתקנת מתקני אנרגיה מתחדשת בשטחם, ולקחת חלק בהשגת היעדים הלאומיים עליהם מדינת ישראל התחייבה - בדרך למשק אנרגיה נקי, תחרותי ומבוזר.

במקביל, ימשיכו הגופים לקדם פתרונות לרשת החשמל לטווח הבינוני והארוך, זאת בין היתר, באמצעות תכנית פיתוח משמעותית לרשת הולכת החשמל עד שנת 2030 בהיקף של כ-17 מיליארד ש"ח, שתתוכנן על ידי חברת נגה ותאפשר, בין היתר, קליטה מסיבית של אנרגיות מתחדשות וקידום הקמת מתקני אגירה בכל רחבי הארץ בהיקף של מאות רבות של מגה-וואטים - אשר יאפשרו קליטה של מתקני אנרגיה מתחדשת בהיקפים משמעותיים.

עד היום, היוותה רשת החשמל חסם עיקרי ומרכזי לחיבור מתקנים נוספים של אנרגיה מתחדשת בעיקר בצפון הארץ ובדרומה, זאת בשל המגבלות על קליטת הספקי חשמל. ההסכמה על שחרור של למעלה מ-2,000 מגה וואט הושגה לאחר בחינה מחודשת של הנחות היסוד, בדומה לנעשה במדינות המפותחות בעולם, ביחס ליכולת הקליטה של מתקני אנרגיה מתחדשת ברשת החשמל הקיימת ושל ניהול הסיכונים בהקשר זה.

קישור להודעה המלאה

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.