הארכת ודחיית מועדים בבחירות לרשויות האגודה בשל מצב המלחמה

לוגו רשמת האג״ש לוגו רשמת האג״ש

בשל המצב המיוחד, מצב המלחמה שמדינת ישראל שרויה בו חוקק ואושר ביום 23/11/2023 "חוק הארכת מועדים ודחיית מועדים (הוראת שעה -חרבות ברזל), תיקון למועדי בחירות שכהונתם הסתיימה או עומדת להסתיים.

להלן התיקון שאושר ונכנס לספר החוקים:

  • על אף האמור בהוראות סעיף 65 לפקודת האגודות השיתופיות ובתקנון האגודה יחולו הוראות אלה:
  1. חל המועד האחרון לכינוס האספה הכללית בתקופה הקובעת הראשונה* או בתקופה הקובעת השנייה**, יידחה המועד האמור בארבעה חודשים, אך האגודה תהיה רשאית לקיים בחירות לרשויות האגודה לפני המועד הנדחה כאמור אם הועד הזמני החליט על כך.
  1. חל היום האחרון של תקופת כהונתה של רשות מרשויות האגודה בתקופה הקובעת הראשונה* או בתקופה הקובעת השנייה**, תוארך תקופת כהונתה בארבע חודשים, אך ניתן לקיים בחירות לאותה רשות באותה תקופה אם הרשות החליטה על כך.
  1. חל המועד האחרון שבו רשאית לפעול רשות מרשויות האגודה שפחת בה מספר החברים, בתקופה הקובעת הראשונה* או בתקופה הקובעת השנייה**, תהיה אותה רשות רשאית לפעול עד תום הארבעה חודשים מהמועד כאמור, אלא אם מספר החברים בה פחת מהמניין החוקי.
  1. תמה תקופת כהונתה של רשות מרשויות האגודה והיא המשיכה לכהן מכוח ההוראות לפי פקודת האגודות השיתופיות, והיום האחרון של תקופת כהונתה חל בתקופה הקובעת הראשונה* או בתקופה הקובעת השנייה**, תוארך תקופת כהונתה בארבעה חודשים נוספים, אך ניתן לקיים בחירות לאותה רשות באותה תקופה אם הרשות החליטה על כך.
  • תקופת כהונתה לא תוארך לפי סעיף זה יותר מפעם אחת
  • החליטה הרשות לקיים בחירות כאמור לפי סעיף קטן (א)(1),(2) או (4), יודיע על כך הועד לחברי האגודה ולרשם האגודות השיתופיות בסמוך ככל האפשר לאחר קבלת ההחלטה.
  • מצא רשם האגודות השיתופיות, לפי פנייה שהוגשה אליו, כי בשל המצב הביטחוני המיוחד קיום בחירות במועד שעליו החליטה הרשות מרשויות האגודה יפגע פגיעה ממשית בזכות של חברי האגודה לבחור או להיבחר או בסדר הבחירות באגודה, רשאי הוא להורות על אי קיום הבחירות במועד שנקבע.
  • על החלטת רשם האגודות השיתופיות לפי סעיף קטן (ד) ניתן לערער לפני בית המשפט לעניינים מנהליים.

אנו עומדים לרשותכם, בכל שאלה והבהרה הקשורה להליכי הבחירות ומועדם.

 

 

*. 7.10.2023    ועד 22.11.2023

** 23.11.2023 ועד  7.1.2024

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.