ארגון מגדלי הפירות: לראשונה שיווק מסחרי של זן האגס הישראלי החדש 'עדן'

02 אוג 2020 המחברת/ת:
‎⁨אגס עדן ‎⁨אגס עדן צילום- פירות בן דור⁩

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: "מה לא הבינה מדינת ישראל מהקורונה? במקום לקדם ולתמוך במחקר ופיתוח חקלאי, בייצור מזון טרי בישראל ולהגן על ביטחון המזון לתקופות קשות מבחינה בריאותית וביטחונית, או חרם פוליטי על ישראל, מייבאת הממשלה תוצרת חקלאית טרייה מחו"ל ותומכת דווקא בחקלאי אירופה, טורקיה, עזה וירדן!

החל קטיף זן האגס החדש 'עדן' שהעונה גם ישווק מסחרית על ידי פירות "בראשית"  ו"פירות בן-דור". זן 'עדן' פציח ומתוק במיוחד, בעל לחי ורדרדה, שפותח במשך 12 שנה(!) בחלקות המחקרשל "משתלות בן-דור", על ידי הבעלים של המשתלה ספי בן-דור, חקלאי ותיקדור חמישי במושבה יסוד המעלה, שעל שמו רשומים פיתוחים וזנים חדשים רבים של פירות, המשווקים כבר שנים ברחבי העולם (כמו אפרסק פיתה, שזיף אבטיח- ירוק בחוץ ואדום בפנים ועוד). אומר בן דור: "אגס ה'עדן' הינו הכלאה בין אגס אסיאני מזן 'נאשי' ואגס אירופאי, המשלב בהצלחה בין המרקם הקריספי והטעם המתוק של האגס האסיאני, לבין המראה המאוזן והיפה של האגס האירופאי. צבעו של אגס 'עדן' ירקרק זהוב מנומש (תכונה שקיבל מאגס הנאשי) ובעל "לחי" סמוקה וורדרדה. יתרונו של זן ה'עדן' בטעמו המתוק והמשובח ובחיי המדף הארוכים שלו. הפרי עמיד וניתן לאחסנו בקירור למשך שנה שלמה, מה שהופך אותו זמין לרכישה לאורך כל עונות השנה. תכונותיו אלו הפכו את האגס מזן 'עדן' למבוקש מאוד על ידי מגדלים ברחבי העולם, אליהם נשלחו שתילים. אין ספק, כי זהו אגס העתיד, שיהפוך בשנים הבאות למוביל מבין שלל הזנים בשל איכותו, יופיו ועמידותו". אומר בן-דור, העוסק במחקר ובפיתוח פירות מזה 40 שנה באמצעות הכלאות וסלקציה בין זני פירות נשירים, פיתח את זן האגס המיוחד 'עדן' במשך 12 שנה בחלקות המחקר, עד שהיה מרוצה מהתוצאות המושלמות של האגס (גידול עץ עד למתן פרי אורך 2-3 שנים), אז החל להציגו, (עוד לפני הקורונה) בתערוכות חקלאיות באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק והפרי גרף הצלחה רבה ובמקביל גם החל ביקוש לשתילים של הזן המיוחד, הנשלחים כיום למגדלים בספרד, צרפת, איטליה, טוניסיה, אלג'יריה, יוון, מצרים וארצות נוספות. בישראל נטועים כיום 75 דונם של אגס 'עדן' החדש בעין זיוון בצפון רמת הגולן ו-35 דונם נטועים בעמק החולה, סה"כ: 110 דונם והשנה יינטעו עוד 50 דונם נוספים.

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראלשיבח את המחקר והפיתוח של ספי בן-דור ואת תרומתו המבורכת למינוף התוצרת החקלאית הישראלית בארץ ובעולם ואת זן האגס החדש 'עדן' המיוחד והטעים, על מכלול תכונותיו הידידותיות למגדלים. "עדן הוא זן ידידותי לגידול עבור החקלאי מאחר והשתיל עמיד בפני סוגי המחלות הנפוצות בזני אגס ואף מביא תשואה יפה למגדלים בשל פריון עץ גבוה. אני משבח את המחקר, ההתמדה והיצירתיות שהושקעו בפיתוח זן האגס החדש, שיטיב הן עם החקלאים והן עם הצרכנים" אומר בלחסן ומוסיף "החקלאות הישראלית ממשיכה להוות מקור גאווה למדינה בשל החדשנות וההישגים המרשימים בכל תחומי החקלאות, בהם: פיתוח שיטות השקיה, הפקת יבולי שיא באיכות גבוהה, חיי מדף ארוכים לתוצרת, אקלום, פיתוח והתאמת גידולים חדשים, קידום נושאי איכות הסביבה ועוד. על המדינה להמשיך להשקיע במו"פ מחקר ופיתוח חקלאי, בכדי שנוסיף להיות רלוונטיים, מובילים ופורצי דרך, לאפשר לתוצרת החקלאית המשובחת מישראל, להתחרות בהצלחה עם יבולים ממדינות אחרות בשוק העולמי ובוודאי לא לפתוח את הייבוא לפירות וירקות מחו"ל, צעד הגורם לתמיכה וסבסוד דווקא של חקלאי אירופה, טורקיה, עזה וירדן במקום את חקלאי ישראל. לא מספיק להתהדר בתוצאות החקלאות הישראלית בנאומים פוליטיים על במות זרות, חובה על המדינה לתמוך בחקלאות בפועל בדיוק כמו במדינות מתקדמות, שם יודעי, כי ללא חקלאות לא יתקיים בטחון מזון בזמנים קשים וחרם כלכלי, בטחוני או פוליטי על ישראל. מה לא הבינה הממשלה מתקופת הקורונה?! הרי המסקנה הנדרשת היא לתמוך בתוצרת ישראל ובחקלאי המדינה" אומר בלחסן.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.