יו"ר אשכול גליל מזרחי וראש מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן-מובחר: "לא ניתן לעשות מסחרה על גב יישובי ותושבי קו העימות!"

03 ספט 2023 המחברת/ת:
ראש מועצה אזוירת מבואות החרמון בני בן-מובח ראש מועצה אזוירת מבואות החרמון בני בן-מובח צילומים- מאי להב- מועצה אזורית מבואות החרמון

יו"ר אשכול גליל מזרחי וראש מועצה אזורית מבואות החרמון בני בן-מובחר קורא לראש ממשלת ישראל ושרי הממשלה להימנע מפגיעה אנושה ביישובי קו העימות ובתושבים בגבול הצפון, זאת עקב מגמת הממשלה לצמצם את המרחק הקובע לק"מ, תוך הוצאת יישובים רבים מרשימת הזכאות להטבות ומיגון.

"אני קורא לראש ממשלת ישראל נתניהו, לשר הביטחון גלנט ולכל שרי הממשלה שלא להפקיר את המגן האנושי של המדינה בגבולה הצפוני של המדינה. פגיעה בסבסוד מגרשים למגורים, שאנו עושים בסיוע משרד השיכון, תוך מאמצים גדולים - להבאת בנות ובנים חוזרים ומשפחות צעירות, להקים כאן את ביתן בגבול הצפון- תהווה פגיעה במגן האנושי שלנו כאן על הגבול! פגיעה ב'תוכנית מיגון הצפון', שאתה אדוני ראש הממשלה נתניהו, עמדת כאן בגליל והבטחת לנו כי תתבצע! חייבת להתקיים ואתה חייב לעמוד במילתך! אני מבקש ממך היום- אל תפגע בפרויקט הזה ובתושבי הגליל" אומר בן-מובחר ומוסיף: "לא ניתן לעשות מסחרה על גב יישובי קו העימות!".

במכתב שיצא הבוקר למנכ"לי משרד ראש הממשלה, ביטחון, אוצר, נגב גליל, התיישבות ומשימות לאומיות ושיכון קוראים ראשי הנהגת יישובי אצבע הגליל לחזק את יישובי קו העימות, המאוימים תדיר על ידי החיזבאללה וכן טרור חקלאי וסובלים מבעיות חוסר יציבות ותעסוקה.

ודווקא כעת, על רקע חוסר היציבות הביטחונית, איומיו של נסראללה מזכ"ל ארגון החיזבאללה ואזהרתו הפומבית של שר הביטחון גלנט, על מעורבות איראן בכוונתה לצאת במתקפת מלחמה על ישראל בגבול הלבנון—החליטה ממשלת ישראל לשנות את ההטבות הניתנות ביישובי קו, במרחק של עד 2 ק"מ מגבול לבנון ועזה לביטול זכאות, להטבות כלכליות ולסיוע במיגון מציל חיים לישובים "צמודי גדר" זאת לאחר שהממשלה קיצצה מיליארדי שקלים מתקציב "תכנית מיגון הצפון" לו התחייבה ממשלת נתניהו בשנת 2018.

כלל הטבות משרד השיכון להקמת ממ"דים ביישובים הלא מוגנים, וכן מיגון מבני הציבור, הטבות מס והנחות במחירי הקרקעות, נמדדו ביישובים "צמודי גדר", הממוקמים במרחק 0-2 ק"מ מהגבול. על פי השינוי, יישובים "צמודי גדר" יוגדרו ככאלו הממוקמים במרחק 0-1 ק"מ מהגדר בלבד.

"כלל ראשי הרשויות והנהגות הישובים בגזרה הצפונית- ילחמו יחדיו בכדי להוריד את הנושא הכפוי טובה, של ממשלת ישראל נגד יישובי קו העימות, מסדר היום בממשלה מאחר וההשלכות של החלטה כזו באם תוחלט- הינה גזירת גורל איומה, על עתידם של יישובי קו העימות ופגיעה אנושה במרקם החיים כאן, הלא פשוטים ממילא, זאת בהמשך לפגיעה בענף החקלאות, עיקר פרנסת הישובים בצפון והגירה השלילית לאורך השנים. במקום שהמדינה תחזק ותעניק תקציבים נוספים למתן חוסן בגבולות המדינה, היא נוטה להחלישו, מה שיפגע גם בתושבי ויישובי מרכז הארץ" מוסיף בן-מובחר 

 

לפרטים נוספים ותיאום ראיון עם בני בן מובחר - מאי להב- מועצה אזורית מבואות החרמון-  050-7417808

ליאת מועצה אזורית מבואות החרמון – 050-3339431

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.