חברת קסטרה חתמה על הסכם מסגרת עם חברת נפט וגז בינלאומית למכירת זרעי קיקיון למטרת ייצור דלק ביולוגי וקיבלה הזמנת רכש ראשונה של 9.1 מיליון דולר

25 יונ 2023 המחברת/ת:
צמח הקיקיון צמח הקיקיון צילום: אייל רונן קסטרה/ יח"צ

חברת קסטרה, חברה בת של אבוג'ן בע"מ (נאסד"ק: EVGN, בורסה: EVGN), עוסקת בפיתוח ומסחור של זרעי קיקיון בעלי תפוקת שמן גבוהה, הודיעה היום על חתימת הסכם מסגרת למכירת זרעים של זני הקיקיון שפותחו ע"י החברה עם אחת מחברות הנפט והגז המובילות בעולם לגידול קיקיון באיזורים ספציפיים באפריקה. עד כה התקבלו הזמנות רכש ראשוניות, בשווי מצטבר של 9.1 מיליון דולר והזרעים צפויים להימסר במהלך 2023. זני זרעי הקיקיון הינם בעלי אחוז שמן גבוה ומותאמים לייצור דלק ביולוגי לשוק ההולך וגדל של אנרגיה בת קיימא.

שוק הביו-דיזל הוערך בשנת 2021 בכ-92 מיליארד דולר, שהם כ-9% משוק הדיזל העולמי הכולל והוא צפוי להגיע לכ-190 מיליארד דולר עד 2030, כלומר קצב צמיחה שנתי (CAGR) של 8.33%.  הפרקטיקה המקובלת בתעשייה כיום הינה שביו-דיזל מבוסס על תמהיל של כ-93-95% שמן שמקורו במאובנים ו-5-7% שמן ממקורות שהם לא מאובנים כמו צמחים או מקורות אחרים.

עלייה פוטנציאלית בביקוש לשמן צמחי לביו-דיזל עשויה להתרחש דרך גידול בחלקו של הביו-דיזל בשוק הדיזל הרגיל ו/או על ידי עלייה באחוז השמן ממקורות שהם לא מאובנים בתמהיל הביו-דיזל. בהתבסס על ניתוח של החברה, הזמנות הרכש שהתקבלו לזרעי קסטרה מהוות כ- 1.5% מהביקוש העולמי הנוכחי לשמן לביו-דיזל שמקורו אינו ממאובנים.

לדלק ביולוגי ישנם יתרונות משמעותיים על פני דלקים קונבנציונליים, בעיקר בהיותו מקור מתחדש ומתכלה, עם השפעה שלילית פחותה באופן מהותי על הסביבה. שמן זרעי הקיקיון מציע פתרון מוביל לדלק ביולוגי בשל תכונותיו הניטרליות מבחינת פליטת הפחמן הדו-חמצני, עם פליטות במהלך הבעירה התואמות במידה רבה את הפחמן הדו חמצני שנספג במהלך גידול צמחי הקיקיון. בנוסף, קיקיון כגידול אינו מתחרה עם גידולי מזון קונבנציונליים או גידולים ליצור שמני מאכל, היות וניתן לגדל אותו על קרקע שאיננה חקלאית, שאחרת לא היתה בשימוש.

קסטרה, כחברה-בת של אבוג'ן, מובילה פיתוח של זני קיקיון בעלי יבול יוצא דופן ותכולת שמן גבוהה ומציבה סטנדרטים חדשים בתעשיית הדלק הביולוגי. פיתוח הזנים נעשה באמצעות טכנולוגיות הביולוגיה החישובית המתקדמות של החברה, דרך שימוש במנוע הטכנולוגי GeneRator AI של אבוג'ן ושילוב יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית וביג-דאטה.

אייל רונן, מנכ"ל קסטרה: "אנו נרגשים מההזדמנות העסקית הזו שמסמלת צעד משמעותי קדימה לתעשיית הדלק הביולוגי בכלל ולקסטרה בפרט. באמצעות טכנולוגיות הביולוגיה החישובית המתקדמות של אבוג'ן, קסטרה נמצאת בחזית הפיתוח והמיסחור ​​של זרעי עלית לייצור דלק ביולוגי, הנותנים מענה לביקוש הגובר לאנרגיה נקייה וברת-קיימא. אנו מאמינים שהישג זה הוא רק תחילתה של מערכת יחסים ארוכת טווח עם השותף הקיים שלנו; יחד אנו נקדם פתרונות אנרגיה ברי קיימא לטובת עתיד כדור הארץ".

למידע נוסף, בקרו באתר האינטרנט של החברה בכתובת: www.castera.com

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.