אסיף הגזר בעמק החולה בעיצומו - היבול יעמוד השנה על מעל 40 אלף טון

22 יונ 2023 המחברת/ת:
אסיף גזר בעמק החולה אסיף גזר בעמק החולה צילום: אסף סלומון

עקב הבצורת באירופה נפתחו שווקים חדשים במערב אירופה והאיים הבריטים לייצוא הגזר המובחר מהגליל

חברת ג"ג (גליל גולן) של 'החברה לפיתוח הגליל', המתמחה בגידול ועיבוד תוצרת חקלאית ומתפעלת כלי חקלאות כבדים, בשטחי החקלאות של הקיבוצים והיישובים החקלאיים, מצויה בעיצומו של אסיף הגזר בשדות עמק החולה, המשתרעים על 4,000 דונם וצפויים להניב השנה מעל 40 אלף טון יבול, בדומה לאשתקד. עבודות האסיף הממוכן יימשכו עד אמצע חודש יולי.

ב'חברה לפיתוח הגליל' מציינים, כי גידול הגזר העיקרי בעמק החולה הינו הזן המשובח 'ניירובי', המתאים לתנאי האקלים בעמק ועונת גידול הגזר המאוחרת, ובעל טולרנטיות גבוהה לעקות חום, מה שמאפשר לגדלו בתקופה מאוחרת יותר ביחס לאזורים אחרים בארץ ולשווקו גם במהלך חודשי מאי, יוני ויולי הנחשבים לתקופה בה יש מחסור בגזר ובכך להעניק למגדלים המקומיים יתרון שיווקי וכלכלי משמעותי על פני המתחרים בארץ ובחו"ל.

 אסיף גזר בעמק החולה צילום אסף סלומוןאסיף גזר בעמק החולה צילום אסף סלומון

עומר דינר, מרכז ענף הגזר בחברת ג"ג: "מגדלי הגזר בעמק החולה ייהנו השנה מעונה שיווקית מוצלחת במיוחד, בזכות יבולים גבוהים ואיכותיים, ופתיחת שווקים במדינות מערב אירופה והאיים הבריטיים שהיו חסומים בשנים האחרונות, בשל עליית הביקוש לתוצרת טרייה כתוצאה מהבצורת שהכתה בקיץ האחרון מדינות כמו ספרד, פורטוגל ואיטליה, כמו גם משבר האנרגיה באירופה שהאמיר את עלויות האחסון בקירור בעשרות מונים" אומר דינר ומוסיף "זאת להבדיל מהעונה הקודמת, בה עיקר הביקוש לתוצרת הישראלית הגיע מהשוק הרוסי, שהרווחיות שלו התערערה ונפגעה בעקבות המלחמה באוקראינה והקריסה של הרובל".

מנתוני מועצת הצמחים עולה כי, ענף גידול הגזר בישראל משתרע על כ-20 אלף דונם, כאשר אזורי הגידול העיקריים הם עמק החולה, עמק יזרעאל, עמק בית שאן, השרון והנגב המערבי. היבול השנתי הארצי יעמוד השנה על כ-140 אלף טון גזר, מתוכם 90 אלף טון המיועדים לשוק המקומי ו-50 אלף טון לייצוא.

ג"ג היא אגודה חקלאית, הנמצאת בבעלות החברה לפיתוח הגליל בשיתוף עם קיבוצי הגליל העליון וצפון הגולן. החברה מספקת מגוון רחב של שירותי ניהול ועיבוד למשקים חקלאיים ומחזיקה בצוות מנוסה ומקצועי בתחום גידולי השדה לצד צי גדול של כלים חקלאיים מתקדמים למגוון שימושים וגידולים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.