"אנחנו כמדינה חייבים לאפשר לחקלאים שנפגעו להשתקם כלכלית וחקלאית תוך פרק זמן קצר"

16 אפר 2023 המחברת/ת:
שר החקלאות וראש מועצת ערבה תחתונה שר החקלאות וראש מועצת ערבה תחתונה צילום- מועצה אזורית הערבה התיכונה

השר אבי דיכטר: "הגעתי הבוקר לערבה לבחון את הנזקים שנגרמו לשטחי החקלאות בעין יהב שנפגעו קשות כתוצאה מהשיטפון בנחל ערבה ולפגוש את החקלאים היקרים שאיבדו בתוך שעות, הן תוצרת חקלאית והן תשתיות כמו חממות וציוד חקלאי אחר. עמל של חודשים, נקטף בידי הטבע בתוך שעות בודדות. כל גורמי משרד החקלאות היו עמי בסיור בהובלת ראש המועצה מאיר צור וחקלאים רבים בין שנפגעו ובין שבאו לתמוך" אמר השר דיכטר והוסיף : "בסיור ראינו את דרכי החקלאות שנסחפו, החממות שקרסו או נסחפו בנחשול המים והגידולים שהוצפו במקרה הטוב, או הושמדו במקרה הרע - מול כל אלה נידרֵש לתת מענה. אנחנו כמדינה, חייבים לאפשר לחקלאים שנפגעו, להשתקם כלכלית וחקלאית, וזאת תוך פרק זמן קצר. כי אין מדינה בלי חקלאות ואין חקלאות בלי חקלאים!" 

מאיר צור ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה :" אני מברך את השר דיכטר שהגיע מיד אחרי הסופה לערבה, אותה הוא מכיר היטב, עם צוותו המקצועי, על מנת לסייע ולראות מקרוב את הנזקים הגדולים שנגרמו כתוצאה מהשיטפונות בנחל ערבה והרס 450 דונם חממות ירקות בעין יהב, כמו כן שטח ממוקש, שנסחף ואינו עביר. השר ריכז צוות מטעם משרד הביטחון, משטרת ישראל והמועצה בכדי לפתור את הבעיה שנוצרה במהירות האפשרית. כמו כן שמע השר על עשרות החילוצים שהתבצעו מהנחלים ומכביש 90, מפי אורי לב מפקד יחידת חילוץ ערבה, שפעלה ללא לאות לאורך היממה של הסופה. בנוסף עדכנו את השר על האירוח המופתי של תושבי הערבה שפתחו ביתם בפני עשרות משפחות עם ילדים, שנותרו תקועים בכביש ובשטח הפתוח, שזכו לארוחה ומקום בטוח ללון בו בליל הסופה. השר הביע הערכתו למתנדבי יחידת החילוץ וכלל כוחות החילוץ והרפואה, וכן שיבח את התושבים המארחים, שהינם ארץ ישראל היפה והטובה" אמר צור.

הנזקים נאמדים על ידי הקרן לנזקי טבע בעשרות מיליוני שקלים.

בין משתתפי הסיור- הממונה על המיקוש מטעם משרד הביטחון-שרון חדד, מנהל מחוז דרום במשרד החקלאות- שגיא גולי, יובל עזרא מנהל מחוז דרום בקנ"ט, מח"ט אוגדה 80 אל"מ- איתמר דשל, מנהל רשות ניקוז ונחלים ערבה- אורן קורין, יו"ר ועדה חקלאית ערבה תיכונה עופר גור ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.