מפקחי משרד החקלאות חשפו מדגרת שלווים פיראטית בנוף הגליל

07 אוג 2022 המחברת/ת:
מדגרה בנוף הגליל מדגרה בנוף הגליל צילום - משרד החקלאות

לפי החשד המפעיל, עו"ד לשעבר בסנגוריה הציבורית, שהורשע בעבירות ביטחוניות ואף ריצה כ-4  שנות מאסר, הבריח את הביצים שלא כדין מחו"ל במטרה להדגיר אותן ולמכור למרבה במחיר

החשש המרכזי: הביצים ובעלי הכנף לא גדלו תחת פיקוח ווטרינרי והם חשודים כנגועים במחוללי מחלה

בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי חוקרי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), נחשפה מדגרה לא חוקית של שלווים בעיר נוף הגליל, שנוהלה לפי החשד על ידי עבריין מורשע, עו"ד לשעבר בסנגוריה הציבורית, אשר ריצה כ-4 שנות מאסר בגין עבירות של תמיכה בארגון טרור, חברות בהתאגדות בלתי חוקי (דעא"ש). באתר נמצאו 60 ביצי שליו, מדגרה להדגרת הביצים ושישה אפרוחי שליו. לפי החשד, הבעלים ייבא את ביצי השליו באופן לא חוקי מחו"ל, ממקור לא ידוע, במטרה למכור את האפרוחים למרבה במחיר. נגד המפעיל נפתחה חקירה.

ראשית האירוע בפרסומים ברשת החברתית בנוגע למכירה של אפרוחי שליו. עם קבלת המידע הראשוני, חוקרי הפיצו"ח במרחב צפון החלו באיסוף מידע מעמיק במטרה לאתר את המדגרה הפיראטית ואת המפעיל שלה. לאחר שחוקרי היחידה הצליחו לאתר את המקום, הם חברו לאנשי השירותים הווטרינריים ולפרקליטות מחוז צפון, במטרה להצטייד בצווי בית משפט ולערוך חיפוש בבית החשוד.

עם הגעתם לאתר, איתרו המפקחים בבית החשוד עשרות ביצי שליו שיועדו ככל הנראה להדגרה. לאחר בקיעתם, תכנן המפעיל למכור אותם. במקום אותרו גם שישה אפרוחים בני יומם, אשר הוחזקו בקרטונים. החשש המרכזי הוא כי הביצים ובעלי הכנף שמקורם אינו ידוע, גדלו ללא פיקוח ווטרינרי הדוק, ועלולים להיות נגועים בגורמי תחלואה, לרבות מחלות זואונוטיות המועברות מבעלי חיים לבני אדם.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "ייבוא לא חוקי של בעלי חיים היא עבירה על החוק, אשר מהווה סיכון משמעותי לבריאות הציבור והחי בישראל. יש להבין כי בישראל יש פיקוח הדוק של השירותים הווטרינריים בכל שרשרת הגידול של בעלי החיים. ייבוא לא חוקי משמעו הכנסה ארצה של בעלי חיים ומוצרים ללא פיקוח הולם, מה שעלול להביא לחדירת חיידקים או גורמי מחלות שיהוו סכנה לאיזון הביולוגי בישראל ולבריאות הציבור. ביצים של בעלי כנף הן מוצר רגיש במיוחד בעת הזו, בזמן ששפעת העופות מתפשטת ברחבי אירופה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.