⁨תוך 24 שעות מפקחי משרד החקלאות סיכלו הברחות של 6,000 ביצים ולמעלה מ-10 טון של ירקות⁩

06 מרס 2022 המחברת/ת:

משרד החקלאות מדגיש כי יש להקפיד ולצרוך תוצרת חקלאית מפוקחת בלבד. צריכת מוצרים מן הצומח או מוצרים מן החי שאינם תחת פיקוח מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר סיכלו ביממה אחת, שני ניסיונות להברחת תוצרת חקלאית, לרבות: 6,000 ביצים עם חותמות מזויפות ולמעלה מ-10 טון ירקות שאינם תחת פיקוח, ומהווים סכנה לבריאות הציבור. כלל הסחורה נועדה לשיווק בישראל.

באירוע הראשון, מפקחי משרד החקלאות בשיתוף לוחמי משמר הגבול סיכלו במחסום המנהרות שבעוטף ירושלים ניסיון הברחה של כ-6,000 ביצים שהוסתרו תחת סדינים שחורים בתא המטען של רכב פרטי. מלבד העובדה כי הביצים הובלו ללא קירור, על גביהן הוטבעו חותמת מזויפת לכאורה של מכון מיון ביצים בישראל. מחקירה ראשונית עולה כי בעל הרכב התכוון לשווק את הביצים הללו בירושלים, כביצים תוצרת מקומית. נגד בעלי הרכב נפתחו הליכים משפטיים, ולנוכח הסכנה הממשית לבריאות הציבור, כל הביצים הושמדו.

למחרת, בעקבות מידע מודיעיני שהגיע, מפקחי משרד החקלאות חשפו במעבר גלבוע משאית, ובה יותר מ-10 טון של ירקות ללא פיקוח, לרבות: עגבניות, חצילים ופלפלים, שמקורם ברצועת עזה. כלל הירקות, כאמור, גודלו ללא פיקוח, ומהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור. מחקירה ראשונית עולה כי בעל המשאית התכוון לשווק את התוצרת בחנויות ירקות בחיפה. כנגדו נפתחו הליכים משפטיים, ולנוכח הסיכון בצריכת ירקות אלו, כלל הירקות הושמדו.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מפקחי משרד החקלאות פועלים לילות כימים על מנת למנוע את כניסתם של מוצרי מזון שאינם מפוקחים לישראל. חשוב להבהיר כי כיוון שמוצרים אלו אינם מפוקחים, איננו יכולים לדעת באילו תנאים הם גודלו, ובתוך כך מהווים סכנה ממשית לבריאותנו. אני שב ומזכיר כי יש להקפיד ולרכוש תוצרת חקלאית במקומות מוסדרים בלבד".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.