הוועדה המקומית לתכנון ובניה עמק הירדן אישרה מסמך מדיניות ראשון מסוגו להצבת תאים פוטו-וולטאים על הקרקע

עמק הירדן עמק הירדן צילום אבי אריש

הוועדה המקומית לתכנון ובניה עמק הירדן, אישרה בישיבתה מסמך מדיניות ראשון מסוגו במרחב הכפרי המסדיר את המקומות בהם ניתן להציב תאים פוטו-וולטאיים על קרקע חקלאית. המסמך המדובר כבר זוכה לתמיכת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, משרד האנרגיה וגופים נוספים וכבר הביא להישג משמעותי בדמות אישור פרויקט פוטו-וולטאי על הקרקע לקיבוץ תל-קציר הנמנה על יישובי המועצה.

מדובר במסמך תכנוני תקדימי שנועד לסייע ליישובי המועצה המעוניינים בכך לקדם הצבת תאים פוטו וולטאים על הקרקע החקלאית שברשותם, בהתאם לתוכניות המתאר הארציות והחלטות הממשלה בעניין. המסמך מגדיר את האזורים בהם ניתן להקים פרויקטים שכאלה, תוך התחשבות בהיבטים של נראות, שמירה על מסדרונות אקולוגיים וכמובן ריחוק מאגם הכנרת המצוי בטבורה של המועצה. במהלך הכנת המסמך הסתייעה המועצה בחברת ליגם והתקיימו פגישות עם כל ראשי היישובים במועצה והארגונים הירוקים הפועלים בה. המסמך נערך בשיתוף פעולה עם הוועדה המחוזית של מנהל התכנון ויוגש אליה לבחינה ואימוץ.

אדריכל רוני בן נון, מהנדסת הוועדה מציינת כי המסמך יסייע להציג מדיניות מקומית שקופה ופומבית, שתאפשר לוועדה המקומית לקבל החלטות מושכלות מתוך תפיסה תכנונית רחבה, לאזן בין יוזמות הפיתוח וצורך של יישובי המועצה ביצירת מקורות פרנסה לבין שמירת צביונו הייחודי של עמק הירדן הכולל חקלאות, טבע, נוף ותיירות במרחב. 

עידן גרינבאום, ראש המועצה האזורית עמק הירדן ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אמר: "כולנו מחויבים להחלטה על ייצור אנרגיה נקייה שתסייע למדינת ישראל להפחית את פליטת המזהמים. אין לי ספק שהתוכנית המדוברת טובה גם ליישובי המועצה, גם לסביבה ותסייע לקידום מהיר של שדות פוטו וולטאיים על הקרקע".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.