לראשונה אושר גידול קנביס רפואי אורגני בישראל

14 דצמ 2021 המחברת/ת:
 קנביס רפואי אורגני בישראל קנביס רפואי אורגני בישראל

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "הפחתת נטל הרגולציה היא משימה לאומית ממנה מרוויחים אזרחי ישראל כולם. גם כאן מדובר בתיקון מתבקש והכרחי שמנטרל חסמים שהקשו על מגדלי וצרכני הקנביס הרפואי, אבל לא עוד. נמשיך לעשות הכול כדי לתת לציבור הישראלי את השירות הטוב ביותר ולהבטיח עבורם תוצרת איכותית"

לאחר כשנתיים של שיח מקצועי ומשפטי בהובלת אגף סטנדרטים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אושר היום תיקון לתקנות להסדרת תוצרת אורגנית (תוצרת אורגנית מן הצומח – ייצורה ומכירתה), התשס"ח-2008, המאפשר לראשונה לגדל קנביס רפואי אורגני.

התיקון שאושר היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, מסדיר קונפליקט בין התקנות האמורות, לבין התקן הקיים של היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות (יק"ר), המחייב חקלאים לגדל קנביס רפואי רק במצע מנותק מהקרקע, וזאת בניגוד לתקנות האורגניות ששמות דגש מיוחד על חיבור ישיר של הגידול לאדמה. עד היום, התקנות להסדרת תוצרת אורגנית אסרו על גידול תוצרת אורגנית במצע מנותק, למעט שלושה חריגים: נבטים, פטריות ושתילים. כעת, הוחרג גם הקנביס הרפואי, כך שאפשר לגדלו בהתאם לדרישות האורגניות, וגם בהתאם לדרישות היק"ר לגידול במצע מנותק, שיבטיח מוצר סופי ברמת ניקיון המתאימה לצריכה רפואית.

התיקון לתקנות התאפשר הודות לשיתוף פעולה ושיח מקצועי הדוק בין הגורמים האמונים במשרד החקלאות, היק"ר, הארגון לחקלאות אורגנית ביולוגית מגדלי הקנביס רפואי, וצרכני הקנביס הרפואי.

מירית עמרני, מנהלת תחום בכירה סטנדרטים בשירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "לפני כשנתיים כתבנו תכנית מפורטת השואפת להפחית את  הנטל הרגולטורי ביצור תוצרת אורגנית. כחלק מאותה תכנית, זיהינו לקונה שמונעת מחקלאים לגדל קנביס רפואי אורגני ואני שמחה שהצלחנו היום להסיר את החסם הזה. לאור השימושים הבריאותיים של התוצרת, ישנה חשיבות רבה לתיקון הנוכחי שמאפשר לראשונה לגדל בפועל קנביס רפואי אורגני, מה שמשרת את המגדלים ואת הצרכנים כאחד."

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.