בית המשפט לעניינים מינהליים קיבל את עמדת משרד החקלאות ודחה את בקשתו של חקלאי שבנה לול חדש במושב אביבים וניסה להציג אותו כלול ישן ולאכלס אותו בעופות

13 דצמ 2020 המחברת/ת:

השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות מובילים מהלך של קידום הלולים בארץ ללולים מתקדמים יותר שיאפשרו שמירה על איכות הביצים ובריאות הציבור. כחלק מהמהלך ולטובת שמירה על בריאות הציבור והדאגה לרווחת המטילות, המשרד נמנע מלתת היתרי אכלוס ללולים חדשים שנבנים שלא על פי הדרישות הווטרינריות שמטרתן היא שמירה על בריאות הציבור ובעלי החיים. זאת במקביל, לקידום משטחי לולים חדשים, וסיוע בבקשות להיתרי בנייה.

חקלאי ממושב אביבים, בנה לול חדש תוך התעלמות מדרישות משרד החקלאות לבניית לולים. לאחר שהשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות אסרו עליו לאכלס את הלול, פנה הלולן לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת בעתירה ובבקשה למתן צו ביניים, לאכלוס מטילות בלול שנבנה שלא על פי הדרישות. בית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת דחה את בקשתו של החקלאי וקיבל את עמדת משרד החקלאות.

בהחלטה נקבע כי הלול נבנה ללא היתר בנייה וכי היה צורך בהיתר בנייה, שכן ההיתר הישן שהוצג אינו רלוונטי, שעה שהלול החדש שונה במידותיו ממידות הלול הישן - באורכו, גובהו ורוחבו. כמו כן, ציין השופט כי עובדות אלו לא הוצגו בעתירה וכי יש לכך השפעה משמעותית על העתירה בהיבט של חוסר ניקיון כפיים,. בנוסף דחה בית המשפט את מלוא הטענות של העותרים, ואף קבע כי העותרים הביאו זאת על עצמם בהתנהגותם שניסתה לקבוע עובדות בשטח לפני הגשת בקשה פורמלית.

 לאחר החלטה זו של בית המשפט בצו הביניים, הודיעו העותרים לבית המשפט כי הם מבקשים למשוך את העתירה. משרד החקלאות ימשיך את פעילותו למען הסדרה כוללת של ענף הלול ולשמירה על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.