מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "הטרור החקלאי הפך למגפה ארצית, המדינה אינה ממלאה את תפקידה הבסיסי ביותר - שמירה על ביטחון ורכושם של האזרחים"

11 נוב 2019 המחברת/ת:
שלדי הכלים החקלאיים בצומת החולה-כביש 90 שלדי הכלים החקלאיים בצומת החולה-כביש 90

לנוכח המשך פעולות טרור חקלאי במשקים ברחבי הארץ וגניבות חקלאיות רבות במהלך עונת קטיף הפרי, אומר ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: "תופעת הטרור החקלאי הפכה למגפה ארצית, אם ממשלת ישראל, השר לביטחון פנים, המשטרה הכחולה והירוקה לא יטפלו בנושא, הבעיה תהפוך לאחד האתגרים הגדולים של מדינת ישראל, יותר ביטחון החוץ. תופעת הפרוטקשיין (דמי החסות), הגניבות, ההצתות ומלחמת התשת החקלאים על בסיס קבוע, הינם אסון לאומי. מיגור הטרור החקלאי חייב להיות בראש סדר העדיפויות של ממשלת ישראל הנוכחית וזו החדשה ובוודאי שיש למנות שר חקלאות בדחיפות בכדי להוביל את מיגור התופעה המתעצמת והולכת, כך שאין לאזרח ולחקלאי בטחון אישי" אומר בלחסן.

עוד מוסיף בלחסן, כי חקלאי ישראל משקיעים משאבים עצומים בפיתוח ועיבוד אדמותיהם, אך ממשיכים להיות חשופים יום יום לטרור חקלאי. החקלאים מתמודדים מול כנופיות פשע, שהופכות את מדינת ישראל למערב הפרוע.

המלחמות של ישראל אינן רק בגבולות המדינה, אלא גם בתוך הקו הירוק! הטרור החקלאי הינו טרור לכל דבר ועל הממשלה להעביר תקציבים לטובת כוחות הביטחון ולתכניות מידיות, מיגור של התופעה המתרחבת והולכת וכן לשיקום החקלאים שנפגעו!

אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל אומר: "לצערנו הטרור החקלאי לא פוסק ולא מצטמצם, הוא ממשיך לפגוע בחקלאים בכל רחבי הארץ והמדינה חייבת לפעול כמה שיותר מהר למיגור התופעה. יש לתקצב את החקלאים בתקציב מיוחד להצטיידות באמצעים טכנולוגים שיתנו מידע בזמן אמת באשר למתרחש בשטחיהם. בנוסף, המדינה חייבת לאשר מסלול לביטוח מפני נזקים הנעשים בזדון לפגיעה בחקלאים, במימון המדינה". עוד הוסיף דורמן: "תפקידה של החקלאות, מלבד יצור מזון עצמאי, הינה שמירה על השטחים הפתוחים של מדינת ישראל, הטרור מנסה להחליש אותנו ולגרום לכך שנפסיק להיות חקלאים ונטישת אדמות המדינה. אנו מצפים מהממשלה למצוא פתרון ראוי למיגור התופעה ולפיצוי מלא לחקלאים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.