ברשות הכינרת ביצעו עבודות שימור קרקע חקלאית בגליל, גולן ובעמק הירדן בעלות של 1.6 מיליון שקלים

11 נוב 2018 המחברת/ת:
שימור קרקע חקלאית שימור קרקע חקלאית

בימים אלו השלימו באגף ניקוז שברשות הכנרת את עבודות ההיערכות לחודשי החורף הקרבים. לצד הכנת חופי האגם הלאומי לקליטת המשקעים ופעולות של גיזום וחיזוק מבנים, מתבצעות עבודות נרחבות של 'שימור הקרקע' ברחבי הגליל, הגולן ועמק הירדן.

מטרת פרויקט 'שימור הקרקע', הינה להיערך מבעוד מועד לאירועי מזג אויר קיצונים וריבוי משקעים, במטרה למנוע סחף של קרקע מהשדות החקלאיים לתוך מערכות הניקוז האזוריות וכן לטפח את טיב הקרקע שנשחקה בשל העבודות האינטנסיביות השוטפות בשטחים החקלאיים. באמצעות עבודות שימור הקרקע ניתן לדאוג למניעת נזקי ניקוז וכן שתנובת השדה לא תיפגע גם בשנה הבאה.

עבודות אלו מתבצעות כחלק מההיערכות לגשמי החורף ועליהם אמון אגף ניקוז ברשות הכינרת, בשיתוף פעולה מלא עם המשקים החקלאיים ומשרד החקלאות, המממנים יחדיו את העבודות, שעלותן הכוללת עומדת על כ- 1.6 מיליון שקלים.

העבודות מתבצעות בכלל מרחב הפעילות של רשות ניקוז כינרת בגליל, בגולן ובעמק הירדן לרבות: מטולה, כרם בן זמרה, אמירים, אלמגור, מעלה גמלא, עין זיוון, יסוד המעלה, מלכיה, יישובי דרום הגולן, בקעת יבניאל ועוד. ראוי לציין, כי פעולות אלו נעשות בנוסף לשגרת הפעילות האינטנסיבית של רשות הכינרת, המתבצעת לרוב בתעלות ובנחלים הנמצאים בקרבת השדות ומטעי הפרי.

במסגרת העבודות מותקנים, בין היתר, גם מעבירי מים, מתבצעת חפירה ודיפון בולדרים לתעלות הניקוז, מוסדרים שיפועי הקרקע למניעת הצטברות נגר עילי ומותקן מעבר אירי (יציקת בטון המשמשת למעבר כלי רכב ולזרימת נגר עילי(. כמו כן, מוסדרות תעלות ניקוז אזוריות, מותקנים מעבירי מים, גבשושיות דרך לסילוק ולפיזור הנגר העילי.

אושרי ילוז, מהנדס באגף ניקוז של 'רשות הכינרת' אומר, כי מדובר בעבודות חשובות לטובת ענף החקלאות: "עבודות 'שימור קרקע' מטיבות עם האדמה והן בעלות חשיבות רבה לחקלאים באזורים אלו. עיבוד הקרקע לאורך זמן מקטין את תנובת השדה ולכן מדובר בנקיטת פעולות המשפרות את תנובת השדה. רשות הכינרת אף משקיעה משאבים רבים בניקיון הסחף המגיע מהשדות החקלאיים למערכות הניקוז האזוריות ולכן פעולת 'שימור קרקע' הינה אחת הדרכים למנוע עד כמה שניתן סחף זה בעיקר בחורף. בפועל, החקלאי נהנה מקרקע מניבה ואנחנו מצמצמים את היקף עבודות התחזוקה של ערוצי הניקוז".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.